середа, 28 вересня 2016 р.


Тестові завдання для перевірки знань з   
                української мови
                      3 клас



Речення. Текст

1.     Продовж речення:  Текст – це обєднані за змістом…
а)  слова;
б)  речення;
в)   словосполучення.

2. З яких частина складається текст:
а) абзаци;
б) заголовок, абзаци;
в) зачин, основна частина, кінцівка.

3.  Які  існують типи текстів:
а) фантастика, детектив;
б) казки, вірші, оповідання;
в) розповідь, опис, міркування.

4.      Текст – міркування -  це …
а) опис предмета, явища, події;
б) міркування, аналіз якоїсь події;
в) розповідь про когось, про щось.

5.     Текст – опис  -  це … .

а) опис предмета, явища, події;
б) міркування, аналіз якоїсь події;
в) розповідь про когось, про щось.

6.     Текст – розповідь -  це …
а) опис предмета, явища, події;
б) міркування, аналіз якоїсь події;
в) розповідь про когось, про щось.

7.     Що таке речення?
а) група слів;
б) слова, що виражають закінчену думку;
в) словосполучення.

8.   За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, спонукальні;
б) голосні, тихі, спокійні;
в) радісні, байдужі.

9.     Який рядок слів є реченням?
а)  З неба летіла на землю.
б)  Звечора Миколка довго не міг заснути.
в)  Зимові канікули.     
 
10.                   Скільки речень у тексті?
Діти гралися в піжмурки це така гра, коли всі ховаються, а один шукає.
а) 1;           
б)  3;            
в)  2.

11.                 Визнач серед речень питальне.
а) Весело щебечуть сірі горобці
б) Чому ти запізнився на урок
в) Земля наша прекрасна

12. Познач правильну відповідь. Підмет і присудок - це:
а) частини мови;
б) головні члени речення;
в) другорядні члени речення.





Слово. Будова слова.

1.     Слова, що мають однакову за значенням спільну частину, називаються:
а)  спорідненими;
б)  головними;
в)   другорядними.

2. Спільна частина споріднених слів називається:
а) коренем;
б) наголосом;
в) реченням.

3.  Закінчення – це:
а) змінна частина слова;
б) спільна частина споріднених слів;
в) частина основи, за допомогою якої утворюються нові слова.

4.      Щоб визначити закінчення, потрібно:
а) дібрати спільнокореневі слова;
б) змінити слово;
в) поставити наголос.

5.     Префікс – це:
а) частина основи, яка стоїть після кореня;
б) частина основи, яка стоїть перед коренем;
в) змінна частина слова.

6.     Суфікс – це:
а) частина основи, що стоїть перед коренем;
б) частина основи, що стоїть після кореня;
в) спільна частина споріднених слів.

7.     У якому з поданих слів є префікс?
а) безхмарний;
б) радісний;
в) медовий.

8.   Вибери серед цих слів спільнокореневе до слова гордість:
а) горіти;
б) гора;
в) загордитися. 

9. В якому значенні вжито слово золоті в реченні: Моя мама має золоті руки
а) в прямому значенні;
б)  в переносному значенні.
 
10.  Який рядок слів є синоніми до слова друг?
а)  брат, сестра;           
б)  товариш, приятель;             
в)  однокласник, ровесник.

11. Добери антонім до слова малий.
а) стрункий;
б) високий;
в) великий.

12. Яке слово  в реченнях має кілька значень:
На голові у півня червоний гребінець.
На голові в Наталочки червоний гребінець.
а) голова;
б) червоний;
в) гребінець.






І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.

                                                            І варіант

1.     Скільки звуків у слові  джерело ?
а) 5;       б) 6;        в) 4.

2.     Яка звукова модель відповідає слову коріння ?
а)                                      б)                               
= :о

= =о

                                         в)
       
3.     Яким має бути  усне мовлення?

а) гарним                   б) каліграфічним                  в) правильним
    охайним                     грамотним                             виразним
    чемним                       охайним                                зрозумілим

4.     З яких частин складається текст?

а) основна частина, зачин;
б) зачин, кінцівка;
в) зачин, основна частина, кінцівка.
    
5.     Які бувають тексти?

а) текст – розповідь;
б) текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування;
в) текст – міркування.
 
6.     Добери до тексту заголовок.

      Ще на початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими бровами. Та  малеча не боялася її і кожної погожої зимової днини гралася біля баби.



І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.
                                                            
                                                                     
                                                                         ІІ варіант

1.     Скільки букв у слові  пеньок ?

а) 7;        б) 6;       в) 3.

2.     Яка звукова модель відповідає слову  ячмінь ?
- = о =

а)                                            б)               в)                    в)
- = 0 =
- - о
=о=
          


3.     Що ти розумієш під культурою писемного мовлення?

а)  охайне                      б) красиве                в) ввічливе
     каліграфічне                охайне                      культурне
     грамотне                       відверте                   точне

4.     Продовж речення :  Текст – це обєднані за змістом…

а)  слова;
б)  речення;
в)   словосполучення.

5.     Текст – міркування -  це … .

а) опис предмета, явища, події;
б) міркування, аналіз якоїсь події;
в) розповідь про когось, про щось.

6.     Добери до тексту заголовок.

                  Сопілка – відомий  в Україні  музичний інструмент. Це деревяна трубка з отворами для пальців і свистком на денці.  Її можна зробити з верби, калини, клена, груші, бузини.



                                                         
  ІІ. Речення

                                                                     І варіант

1.     Що виражає речення?
а)  закінчену думку;
б)  словосполучення;
в)  інформацію.

2.     Який рядок слів не є реченням?

а)  З неба летіла на землю.
б)  Звечора Миколка довго не міг заснути.
в)  Налили у велику тарілку молока й поставили перед їжачками.      

3.     За метою висловлювання речення бувають:

а) спонукальні, розповідні;
б) розповідні, питальні, спонукальні.               

4.     Визнач серед речень окличне. Постав у його кінці знак оклику.

а) Скрізь земля одягається в трави і квіти.
б) Чи ти розгнівилось?
в) Колосіться, колосіться, жито й пшениця.

5.     За змістом питального речення побудуй розповідне.

Умієте ви доглядати за квітами ?

6.      У реченні «Їжачок подивився на Христинку та її  маму блискучими намистинками очей» головними членами є:

а) подивився на Христинку;
б) їжачок подивився.

    

                  


ІІ. Речення

                                                            ІІ варіант  

1.     Що таке речення?

а) група слів;
б) слова, що виражають закінчену думку;
в) словосполучення.

2.     Скільки речень у тексті?

Діти гралися в піжмурки це така гра, коли всі ховаються, а один шукає.
а) 1;            б)  3;             в) 2.

3. За інтонацією речення бувають:

    а)  питальні;        б) окличні;         в) неокличні.

4.     Визнач серед речень питальне. Постав у його кінці знак питання.

а) Весело щебечуть сірі горобці.
б) Що за гамір, що за гра.
в) Земля наша прекрасна.

5.     За змістом розповідного речення побудуй і запиши спонукальне 
     речення.

     Ми любимо свою Батьківщину.

6.     У реченні «Довго ще розповідала Наталка  своїй подрузі про гостей, про пироги.» головними членами є :

а) довго розповідала;
б) Наталка розповідала.
      





ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.


                                                     І варіант


1. В якому значенні вжито слово золоті в реченні: У золоті осінні дні відлітають у вирій журавлі? 

    а) в прямому значенні;                       б) в переносному значенні.

2.З поданих слів добери синоніми до слова товариш

Брат, друг, однокласник, подруга, приятель, дружок, ровесник.

 3.Добери антонім до слова  малий

а) стрункий;        б)високий;          в) великий

  4.Яке слово в реченнях має кілька значень?

На голові у півня червоний гребінець.
На голові в Наталочки червоний гребінець.

а) голова;           б) червоний;          в) гребінець.

5. Запиши слова і виділи закінчення.

   Мандрівка, травою, зажурилися.

 6.Добери і запиши два слова до схеми :

            ¬ ^ 

(Префікс, корінь, закінчення.)






ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.

                                                                    
                                                         ІІ варіант


1.     В якому значенні вжито словосполучення плакала пташка?

        а) в прямому значенні;                  б) в переносному значенні.

2.     До слова  спить добери синоніми :

Лежить, кимарить, дрімає, журиться, позіхає, куняє.

3.     Із поданого прислівя випиши антоніми:

Вчися чужого розуму, та свого не загуби.

4.     Яке слово в реченнях має кілька значень?

 Мені подобається ваша розкішна коса.
 Мені подобається ваша добре наточена коса.

5.Запиши слова і виділи закінчення :

Снігові, зимовий, журавлі.

7.     Добери і запиши два слова до схеми :

     ¬ ^ ^ 

      (Префікс, корінь, суфікс, закінчення.)
  





ІV. Іменник.

І варіант

1.     Що означає іменник?

а) назву предмета;
б) ознаку предмета;
в) дію предмета.

2.     Подані слова запиши у множині:

квітка –                              метелик –
вікно  –                               дерево  –

3.     Випиши іменники середнього роду:

а) відро               б) зима                 в) сонце
    стежка                 село                      місто
    столиця                сніг                      вікно

4.     У якому стовпчику записані іменники?

а) щастя               б) малий               в) дарувати
    пальто                  розумний              стелить

5.     Який іменник треба писати з великої букви?

Місто  (к)иїв  –  (с)толиця   нашої  (д)держави.
а) Київ;
б) Столиця;
в) Держава.

6.     Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.

Дідусь, по, яблуку, онукам, великому, роздав, одному.







ІV. Іменник.

ІІ варіант

1.     На які питання відповідають іменники?

а) хто?, який?;
б) хто?, що?;
в) що робить?

2.     Подані слова запиши в однині:

гаї –                                степи --
учні –                              ниви –

3.     Випиши  іменники жіночого роду:

а) льон                            б) крило                     в) мрія
    земля                               горизонт                    цегла
    смородина                       вітер                          пташка

4.     У якому стовпчику записані іменники:

а) розказати                    б) глибокий                в) любов
    казка                                глибина                       ріка

5.     Визнач у реченні загальний іменник:

Над Дніпром височів славетний Київ з розкішним князівським двором.

а) Дніпром;
б) Двором;
в) Київ.

6.     Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.

На, снігурі, засніженій, дерева, сиділи, гілці.


               


V.  Прикметник.

І варіант

1.     На які питання відповідає прикметник?

а) хто?, що?;
б) який?, яка?, яке?, які?;
в) що робить?.

2.     Визнач у реченні прикметник:

Здавна чебрець шанували як лікарську рослину.

а) здавна;
б) шанували;
в) лікарську.

3.     Від поданих слів утвори прикметники:

тепло   –
ясно     –
дерево –

4.     Який прикметник у реченні стоїть в однині:

Ці широкі смужки кладуть у великі чани з гарячою водою.

а) широкі;
б) великі;
в) гарячою.

5.     Визнач у реченні прикметник середнього роду.

Від товстого стебла піднімаються тоненькі пагони.
          а) товстого;
б) тоненькі.

6.     До поданого словосполучення вибери протилежне за значенням:
«Великий звір»
а) хитрий звір;
б) малий звір;
в) дикий звір.

V. Прикметник.

ІІ варіант

1.     На що вказує прикметник?

а) на назву предмета;
б) на ознаку предмета;
в) на дію предмета.

2.     Визнач у реченні прикметник:

Хто п’є чай із заваркою липового цвіту, той  зміцнює своє здоровя.
а) заваркою;
б) липового;
в) зміцнює.

3.     Від поданих слів утвори прикметники:

дзеркало –
радість –
квітка –

4.     Який прикметник в реченні стоїть в множині:

Хто любить ранкові пісні, хай вийде в поле послухати як польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.
а) ранкові;
б) польовий;
в) нового.

5.     Визнач у реченні прикметник жіночого роду:
               Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
а) добра;
б) поганий.

6.     До поданого словосполучення вибери близьке за значенням:
«Хоробрий заєць»
а) боязкий заєць;
б) незвичайний заєць;
в) сміливий заєць.


 VІ. Дієслово.

І варіант

1.     На які питання відповідають дієслова?

а) хто?, що?;
б) який?, яка?, яке?;
в) що робить?, що роблять?.

2.     Вибери серед слів дієслово:

а) гомін;
б) гомоніти;
в) гомінкий.

3.     Визнач час виділеного в реченні дієслова:

Приємно Сашкові, що допоміг пернатим друзям.
а) минулий;
б) теперішній;
в) майбутній.

4.     Визнач рід дієслова  позеленіла:

а) чоловічий;
б) жіночий;
в) середній.

5.     На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?

а) що робили?;
б) що зробили?;
в) що зробити?

6.     Як пишеться не з дієсловами?

а) окремо;
б) разом;
в) через рисочку.




VІ. Дієслово.

ІІ варіант

1.     Що означає дієслово?

а) дію предмета;
б) ознаку предмета;
в) назву предмета.

2.     Вибери серед поданих слів дієслово:

а) колискова;
б) колиска;
в) колисати.

3.     Визнач рід виділеного в реченні дієслова.

Листя тільки проклюнулось на березі та вільсі, на ліщині та осиці.
а) жіночий;
б) середній;
в) чоловічий.

4.     Яке дієслово стоїть у формі минулого часу?

а) пише;
б) писав;
в) напише.

5.     Вибери антонім до дієслова  рухатися:
а) стояти;
б) пересуватися;
в) іти.

6.     У написанні якого дієслова допущена помилка?
Неїсть, не п’є, а ходить і бє. 
а) неїсть;
б) не п’є;
в) бє.




     

Немає коментарів:

Дописати коментар