Тестові
завдання для перевірки знань з
української мови
3 клас
Речення. Текст
1. Продовж речення: Текст – це об ’єднані
за змістом…
а) слова;
б) речення;
в) словосполучення.
2. З яких частина
складається текст:
а) абзаци;
б) заголовок,
абзаци;
в) зачин, основна
частина, кінцівка.
3. Які
існують типи текстів:
а) фантастика,
детектив;
б) казки, вірші,
оповідання;
в) розповідь, опис,
міркування.
4. Текст – міркування - це …
а) опис предмета, явища,
події;
б) міркування, аналіз
якоїсь події;
в) розповідь про когось,
про щось.
5. Текст – опис - це …
.
а) опис предмета, явища,
події;
б) міркування, аналіз
якоїсь події;
в) розповідь про когось,
про щось.
6. Текст – розповідь - це …
а) опис предмета, явища,
події;
б) міркування, аналіз
якоїсь події;
в) розповідь про когось,
про щось.
7. Що таке речення?
а) група слів;
б) слова, що виражають
закінчену думку;
в) словосполучення.
8. За метою
висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні,
спонукальні;
б) голосні, тихі,
спокійні;
в) радісні,
байдужі.
9. Який рядок слів є
реченням?
а) З неба летіла на землю.
б) Звечора Миколка довго не міг заснути.
в) Зимові канікули.
10.
Скільки речень у тексті?
Діти гралися в піжмурки це така гра, коли всі ховаються,
а один шукає.
а) 1;
б) 3;
в) 2.
11.
Визнач серед речень питальне.
а) Весело щебечуть сірі
горобці
б) Чому ти запізнився на
урок
в) Земля наша прекрасна
12. Познач
правильну відповідь. Підмет і присудок - це:
а) частини мови;
б) головні члени
речення;
в) другорядні члени
речення.
Слово. Будова слова.
1. Слова, що мають однакову
за значенням спільну частину, називаються:
а) спорідненими;
б) головними;
в) другорядними.
2. Спільна частина
споріднених слів називається:
а) коренем;
б) наголосом;
в) реченням.
3. Закінчення – це:
а) змінна частина
слова;
б) спільна частина
споріднених слів;
в) частина основи,
за допомогою якої утворюються нові слова.
4. Щоб визначити закінчення, потрібно:
а) дібрати
спільнокореневі слова;
б) змінити слово;
в) поставити наголос.
5. Префікс – це:
а) частина основи, яка
стоїть після кореня;
б) частина основи, яка
стоїть перед коренем;
в) змінна частина слова.
6. Суфікс – це:
а) частина основи, що
стоїть перед коренем;
б) частина основи, що
стоїть після кореня;
в) спільна частина
споріднених слів.
7. У якому з поданих слів є
префікс?
а) безхмарний;
б) радісний;
в) медовий.
8. Вибери серед цих
слів спільнокореневе до слова гордість:
а) горіти;
б) гора;
в) загордитися.
9. В якому значенні вжито слово золоті в реченні: Моя мама має золоті руки
а) в прямому значенні;
б) в переносному значенні.
10. Який рядок слів є синоніми до слова друг?
а) брат, сестра;
б) товариш, приятель;
в) однокласник, ровесник.
11. Добери антонім до слова малий.
а) стрункий;
б) високий;
в) великий.
12. Яке слово в
реченнях має кілька значень:
На голові у півня червоний гребінець.
На голові в Наталочки червоний гребінець.
а) голова;
б) червоний;
в) гребінець.
І. Повторення вивченого про звуки
і букви. Мова і мовлення. Текст.
І варіант
1. Скільки звуків у слові джерело ?
а) 5;
б) 6; в) 4.
2. Яка звукова модель
відповідає слову коріння ?
а) б)
-о
|
=о
|
= :о
|
|
-о
|
-о
|
= =о
|
-о
|
=о
|
=о
|
в)
3. Яким має бути усне мовлення?
а) гарним б) каліграфічним в) правильним
охайним
грамотним
виразним
чемним
охайним
зрозумілим
4. З яких частин складається
текст?
а) основна частина, зачин;
б) зачин, кінцівка;
в) зачин, основна частина, кінцівка.
5. Які бувають тексти?
а) текст – розповідь;
б) текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування;
в) текст – міркування.
6. Добери до тексту
заголовок.
Ще на
початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи
страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими бровами. Та малеча не боялася її і кожної погожої зимової
днини гралася біля баби.
І.
Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.
ІІ варіант
1. Скільки букв у слові пеньок ?
а) 7; б) 6; в) 3.
2. Яка звукова модель
відповідає слову ячмінь ?
=о
|
- = о =
|
а) б) в) в)
-о
|
- = 0 =
|
- - о
|
=о=
|
3. Що ти розумієш під культурою
писемного мовлення?
а) охайне б) красиве в) ввічливе
каліграфічне охайне культурне
грамотне відверте точне
4. Продовж речення : Текст – це об ’єднані за змістом…
а) слова;
б) речення;
в) словосполучення.
5. Текст – міркування - це … .
а) опис предмета, явища, події;
б) міркування, аналіз якоїсь
події;
в) розповідь про когось, про
щось.
6. Добери до тексту
заголовок.
Сопілка – відомий в Україні
музичний інструмент. Це дерев’яна трубка з отворами для
пальців і свистком на денці. Її можна
зробити з верби, калини, клена, груші, бузини.
ІІ. Речення
І варіант
1. Що виражає речення?
а) закінчену думку;
б) словосполучення;
в) інформацію.
2. Який рядок слів не є
реченням?
а) З неба летіла на землю.
б) Звечора Миколка довго не міг заснути.
в) Налили у велику тарілку молока й поставили
перед їжачками.
3. За метою висловлювання
речення бувають:
а) спонукальні, розповідні;
б) розповідні, питальні,
спонукальні.
4. Визнач серед речень
окличне. Постав у його кінці знак оклику.
а) Скрізь земля одягається в трави і
квіти.
б) Чи ти розгнівилось?
в) Колосіться, колосіться, жито й
пшениця.
5. За змістом питального
речення побудуй розповідне.
Умієте ви доглядати за
квітами ?
6. У реченні «Їжачок подивився на Христинку та її маму блискучими намистинками очей»
головними членами є:
а) подивився на Христинку;
б) їжачок подивився.
ІІ. Речення
ІІ варіант
1. Що таке речення?
а) група слів;
б) слова, що виражають закінчену
думку;
в) словосполучення.
2. Скільки речень у тексті?
Діти гралися в піжмурки
це така гра, коли всі ховаються, а один шукає.
а) 1; б)
3; в) 2.
3. За інтонацією речення бувають:
а)
питальні; б) окличні; в) неокличні.
4. Визнач серед речень
питальне. Постав у його кінці знак питання.
а) Весело щебечуть сірі горобці.
б) Що за гамір, що за гра.
в) Земля наша прекрасна.
5. За змістом розповідного
речення побудуй і запиши спонукальне
речення.
Ми любимо свою Батьківщину.
6. У реченні «Довго
ще розповідала Наталка своїй подрузі про
гостей, про пироги.» головними членами є :
а) довго розповідала;
б) Наталка розповідала.
ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.
І варіант
1. В якому значенні вжито слово золоті в реченні: У
золоті осінні дні відлітають у вирій журавлі?
а) в прямому значенні; б) в переносному
значенні.
2.З поданих слів добери синоніми до слова товариш
Брат, друг, однокласник, подруга, приятель,
дружок, ровесник.
3.Добери антонім до слова малий
а) стрункий;
б)високий; в) великий
4.Яке слово в реченнях має кілька
значень?
На голові у півня червоний гребінець.
На голові в Наталочки червоний гребінець.
а) голова; б) червоний; в) гребінець.
5. Запиши слова і виділи закінчення.
Мандрівка, травою, зажурилися.
6.Добери і запиши два слова до схеми
:
¬ ^
(Префікс, корінь, закінчення.)
ІІІ. Слово. Значення слова.
Будова слова.
ІІ варіант
1. В якому значенні вжито
словосполучення плакала пташка?
а) в
прямому значенні; б) в
переносному значенні.
2. До слова спить добери синоніми :
Лежить, кимарить, дрімає, журиться, позіхає,
куняє.
3. Із поданого прислів’я випиши антоніми:
Вчися чужого розуму, та свого не загуби.
4. Яке слово в реченнях має
кілька значень?
Мені
подобається ваша розкішна коса.
Мені
подобається ваша добре наточена коса.
5.Запиши слова і виділи закінчення :
Снігові, зимовий, журавлі.
7. Добери і запиши два слова
до схеми :
¬ ^ ^
(Префікс,
корінь, суфікс, закінчення.)
ІV. Іменник.
І варіант
1. Що означає іменник?
а) назву предмета;
б) ознаку предмета;
в) дію предмета.
2. Подані слова запиши у
множині:
квітка – метелик –
вікно – дерево –
3. Випиши іменники
середнього роду:
а) відро б) зима в) сонце
стежка село місто
столиця сніг вікно
4. У якому стовпчику
записані іменники?
а) щастя б) малий в) дарувати
пальто розумний стелить
5. Який іменник треба писати
з великої букви?
Місто (к)иїв
– (с)толиця нашої
(д)держави.
а) Київ;
б) Столиця;
в) Держава.
6. Склади речення з поданих
слів. Підкресли в ньому граматичну основу.
Дідусь, по, яблуку,
онукам, великому, роздав, одному.
ІV. Іменник.
ІІ варіант
1. На які питання
відповідають іменники?
а) хто?, який?;
б) хто?, що?;
в) що робить?
2. Подані слова запиши в
однині:
гаї – степи --
учні – ниви –
3. Випиши іменники жіночого роду:
а) льон б) крило в) мрія
земля горизонт цегла
смородина вітер пташка
4. У якому стовпчику записані
іменники:
а) розказати б) глибокий в) любов
казка глибина ріка
5. Визнач у реченні
загальний іменник:
Над Дніпром височів
славетний Київ з розкішним князівським двором.
а) Дніпром;
б) Двором;
в) Київ.
6. Склади речення з поданих
слів. Підкресли в ньому граматичну основу.
На, снігурі, засніженій,
дерева, сиділи, гілці.
V. Прикметник.
І варіант
1. На які питання відповідає
прикметник?
а) хто?, що?;
б) який?, яка?, яке?, які?;
в) що робить?.
2. Визнач у реченні
прикметник:
Здавна чебрець шанували
як лікарську рослину.
а) здавна;
б) шанували;
в) лікарську.
3. Від поданих слів утвори
прикметники:
тепло –
ясно –
дерево –
4. Який прикметник у реченні
стоїть в однині:
Ці широкі смужки кладуть
у великі чани з гарячою водою.
а) широкі;
б) великі;
в) гарячою.
5. Визнач у реченні
прикметник середнього роду.
Від товстого стебла
піднімаються тоненькі пагони.
а) товстого;
б) тоненькі.
6. До поданого
словосполучення вибери протилежне за значенням:
«Великий звір»
а) хитрий звір;
б) малий звір;
в) дикий звір.
V. Прикметник.
ІІ варіант
1. На що вказує прикметник?
а) на назву предмета;
б) на ознаку предмета;
в) на дію предмета.
2. Визнач у реченні
прикметник:
Хто п’є чай із заваркою
липового цвіту, той зміцнює своє здоров’я.
а) заваркою;
б) липового;
в) зміцнює.
3. Від поданих слів утвори
прикметники:
дзеркало –
радість –
квітка –
4. Який прикметник в реченні
стоїть в множині:
Хто любить ранкові пісні,
хай вийде в поле послухати як польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.
а) ранкові;
б) польовий;
в) нового.
5. Визнач у реченні
прикметник жіночого роду:
Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
а) добра;
б) поганий.
6. До поданого
словосполучення вибери близьке за значенням:
«Хоробрий заєць»
а) боязкий заєць;
б) незвичайний заєць;
в) сміливий заєць.
VІ. Дієслово.
І варіант
1. На які питання
відповідають дієслова?
а) хто?, що?;
б) який?, яка?, яке?;
в) що робить?, що роблять?.
2. Вибери серед слів
дієслово:
а) гомін;
б) гомоніти;
в) гомінкий.
3. Визнач час виділеного в
реченні дієслова:
Приємно Сашкові, що допоміг
пернатим друзям.
а) минулий;
б) теперішній;
в) майбутній.
4. Визнач рід дієслова позеленіла:
а) чоловічий;
б) жіночий;
в) середній.
5. На які питання
відповідають дієслова в неозначеній формі?
а) що робили?;
б) що зробили?;
в) що зробити?
6. Як пишеться не з дієсловами?
а) окремо;
б) разом;
в) через рисочку.
VІ. Дієслово.
ІІ варіант
1. Що означає дієслово?
а) дію предмета;
б) ознаку предмета;
в) назву предмета.
2. Вибери серед поданих слів
дієслово:
а) колискова;
б) колиска;
в) колисати.
3. Визнач рід виділеного в
реченні дієслова.
Листя тільки проклюнулось
на березі та вільсі, на ліщині та осиці.
а) жіночий;
б) середній;
в) чоловічий.
4. Яке дієслово стоїть у
формі минулого часу?
а) пише;
б) писав;
в) напише.
5.
Вибери антонім до дієслова рухатися:
а) стояти;
б) пересуватися;
в) іти.
6. У написанні якого
дієслова допущена помилка?
Неїсть, не п’є, а ходить і
б’є.
а) неїсть;
б) не п’є;
в) б’є.
Немає коментарів:
Дописати коментар