Поради батькам
Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Правило 1. :
заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все
одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2. Не
поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і
зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її –
вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.
Правило 3. Безумовна
любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває
вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.
Правило 4. : не бийте
лежачого. Двійка, а для когось і сімка – достатнє покарання, тому недоцільно
двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а
спокійної допомоги.
Правило 5. : щоб
позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете
позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. :
вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих
шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7. : головне
: хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку
сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах
допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. – найважче : оцінка повинна порівнювати
сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними
нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана.
Правило 9. : не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з
власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10 : виділіть у морі помилок острівок успіху, на
якому зможе триматися укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх
навчальних зусиль.
Правило 11 : ставте перед дитиною найбільш конкретні та
реальні цілі, і вона спробує їх досягти.
Правило 12 : не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі
вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою
успішність у навчанні. Якщо ж в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її
треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна
витягнути дитину до активного життя у навчанні.
Для того, щоб усі правила виявились
ефективними, необхідно їх об’єднувати: дитина повинна бути не об’єктом, а
співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої
досягнення.
Немає коментарів:
Дописати коментар