П А М ’ Я Т К А :
«Як працювати над вибірковим переказом»
1.
Прочитайте
текст.
2.
Визначайте
його тему і головну думку.
3.
Обміркуйте
тему, запропоновану для
вибіркового переказу.
4.
Визначте
головну думку переказу (вона може співпадати і не співпадати з головною думкою
тексту).
5.
Продумайте
тип тексту – переказ (опис, розповідь, міркування).
6.
Складіть
план переказу.
7.
Продумайте
використання авторських мовленнєвих засобів.
8.
Доберіть
слова для зв’язку частин переказу.
9.
Напишіть
переказ.
10.
Перевірте
переказ, чи все в ньому буде зрозумілим людині, яка прочитає або почує його.
П А М ’ Я Т К А :
«Як працювати над детальним переказом»
1. Уважно прочитай або прослухай текст.
2. З'ясуй значення незрозумілих тобі слів.
3. Подумай, про які події, явища йдеться у
тексті. Уважно слухай запитання вчителя до змісту тексту в процесі обговорення,
намагайся давати відповіді на запитання — це допоможе запам'ятати зміст тексту-зразка.
4. Подумай, які події у тексті головні, а які —
другорядні.
5. Подумай, на скільки смислових частин можна
поділити цей текст. Склади його план.
6. Знайди у тексті (пригадай) слова,
словосполучення та речення, які допоможуть розкрити зміст тексту.
7. Прочитай або прослухай першу смислову частину
тексту та відтвори її зміст (можеш переказувати, підглядаючи в текст):
8. Відтворюй зміст
частини тексту докладно, із подробицями;
9. Відтвори ще раз зміст тієї ж самої частини
тексту, але не дивлячись у текст,
10. Аналогічно
працюй над кожною наступною частиною тексту.
11. Послідовно,
докладно відтвори зміст усіх частин за складеним планом, уживаючи власні та
авторські слова, словосполучення й речення. Не поспішаючи, запиши складений
переказ, дотримуючись абзаців (для письмового переказу).
12. Перевір
складений переказ — перекажи текст дорослому або важно прочитай написане (для
письмового переказу).
П А М ’ Я Т К А :
«Як працювати над стислим переказом»
1. Уважно прочитай або прослухай текст.
2. З'ясуй значення незрозумілих тобі слів.
3. Подумай, про які події, явища йдеться у
тексті. Уважно слухай запитання вчителя до змісту тексту в процесі обговорення,
намагайся давати відповіді на запитання — це допоможе запам'ятати зміст тексту-зразка.
4. Подумай, які події у тексті головні, а які —
другорядні.
5. Подумай, на скільки смислових частин можна
поділити цей текст. Склади його план.
6. Знайди у тексті (пригадай) слова,
словосполучення та речення, які допоможуть розкрити зміст тексту.
7. Прочитай або прослухай першу смислову частину
тексту та відтвори її зміст (можеш переказувати, підглядаючи в текст):
8. Відтворюй зміст
частини тексту стисло, уникаючи подробиць.
9. Відтвори ще раз зміст тієї ж самої частини
тексту, але не дивлячись у текст,
10. Аналогічно
працюй над кожною наступною частиною тексту.
11. Стисло відтвори зміст усіх частин за
складеним планом, уживаючи власні та авторські слова, словосполучення й
речення. Не поспішаючи, запиши складений переказ, дотримуючись абзаців (для
письмового переказу).
12. Перевір складений переказ — перекажи текст дорослому
або важно прочитай написане (для письмового переказу).
Немає коментарів:
Дописати коментар