понеділок, 19 вересня 2016 р.

ПАМ’ЯТКА

П А М ’ Я Т К А :
«Як працювати над вибірковим переказом»
1.   Прочитайте текст.
2. Визначайте його тему і головну думку.
3. Обміркуйте тему, запропоновану для
                 вибіркового переказу.
4. Визначте головну думку переказу (вона може співпадати і не співпадати з головною думкою тексту).
5.  Продумайте тип тексту – переказ (опис, розповідь, міркування).
6. Складіть план переказу.
7.  Продумайте використання авторських мовленнєвих засобів.
8. Доберіть слова для зв’язку частин переказу.
9. Напишіть переказ.
10.             Перевірте переказ, чи все в ньому буде зрозумілим людині, яка прочитає або почує його.

П А М ’ Я Т К А :
«Як працювати над детальним переказом»
1.   Уважно прочитай або прослухай текст.
2.  З'ясуй значення незрозумілих тобі слів.
3.   Подумай, про які події, явища йдеться у тексті. Уважно слухай запитання вчителя до змісту тексту в процесі обговорення, намагайся давати відповіді на запитання — це допоможе запам'ятати зміст тек­сту-зразка.
4.  Подумай, які події у тексті головні, а які — друго­рядні.
5.  Подумай, на скільки смислових частин можна поді­лити цей текст. Склади його план.
6.   Знайди у тексті (пригадай) слова, словосполучення та речення, які допоможуть розкрити зміст тексту.
7.  Прочитай або прослухай першу смислову частину тексту та відтвори її зміст (можеш переказувати, підглядаючи в текст):
8. Відтворюй зміст частини тексту докладно, із подро­бицями;
9.  Відтвори ще раз зміст тієї ж самої частини тексту, але не дивлячись у текст,
10. Аналогічно працюй над кожною наступною части­ною тексту.
11. Послідовно, докладно відтвори зміст усіх частин за складеним планом, уживаючи власні та авторські слова, словосполучення й речення. Не поспішаючи, запиши складений переказ, дотриму­ючись абзаців (для письмового переказу).
12. Перевір складений переказ — перекажи текст до­рослому або важно прочитай написане (для пись­мового переказу).



   П А М ’ Я Т К А :
«Як працювати над стислим переказом»
1.   Уважно прочитай або прослухай текст.
2.  З'ясуй значення незрозумілих тобі слів.
3.   Подумай, про які події, явища йдеться у тексті. Уважно слухай запитання вчителя до змісту тексту в процесі обговорення, намагайся давати відповіді на запитання — це допоможе запам'ятати зміст тек­сту-зразка.
4.  Подумай, які події у тексті головні, а які — друго­рядні.
5.  Подумай, на скільки смислових частин можна поді­лити цей текст. Склади його план.
6.   Знайди у тексті (пригадай) слова, словосполучення та речення, які допоможуть розкрити зміст тексту.
7.  Прочитай або прослухай першу смислову частину тексту та відтвори її зміст (можеш переказувати, підглядаючи в текст):
8. Відтворюй зміст частини тексту стисло, уникаючи подробиць.
9.  Відтвори ще раз зміст тієї ж самої частини тексту, але не дивлячись у текст,
10. Аналогічно працюй над кожною наступною части­ною тексту.
11.  Стисло відтвори зміст усіх частин за складеним планом, уживаючи власні та авторські слова, словосполучення й речення. Не поспішаючи, запиши складений переказ, дотриму­ючись абзаців (для письмового переказу).
12. Перевір складений переказ — перекажи текст до­рослому або важно прочитай написане (для пись­мового переказу).

Немає коментарів:

Дописати коментар