понеділок, 19 вересня 2016 р.

Образотворче мистецтво. 1 клас

Тема: Аплікація з паперу "Диво-дерево"
Мета.
ü  ознайомити учнів з правилами і прийомами роботи в техніці аплікації (різання, виривання, вищипування елементів прямо­кутної, квадратної, трикутної форми);
ü  вчити вирізати складові елементи аплікації, впорядковувати їх на площині основи та приклеювати;
ü  розвивати уміння спостерігати за сезонними змінами в природі (восени) і відтворювати відповідний колорит засобами аплікації;
ü  вдосконалювати навички зображення характерних ознак простих за формою і забарвленням предметів (листя різних порід дерев). Виховувати охайність, акуратність.
Обладнання: Таблиці, малюнки (зразки дитячих робіт), репродукції творів художників М.Глущенка «Київська осінь», І.Левітана «Золота осінь», А.Пластова «Осінній етюд».
на осінню тематику, кольоровий папір, ножиці, клей, репродукції картин.
Тип уроку: урок колективної образотворчої діяльності
План уроку:

I.  Організація класу до уроку
1.1. Створення психологічного комфорту у класі
Встаньте, діточки, скоріше,
Усміхніться всім миліше,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Продзвенів дзвінок «дзелень»!
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку
Ось дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Урок наш розпочинаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. Вступна бесіда
(Клас прикрашений осіннім листям, калиною, різними овочами та фруктами. На дошці розвішані репродукції картин, малюнки, ілюстрації із зображенням осені).
Діти, із загадок, які я зараз вам зачитаю, здогадайтесь, якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку.
2.2. Створення проблемної ситуації
Навесні я вас радую,
Влітку прохолоджую,
Восени годую,
А взимку зігріваю.
(Дерево)
Ну, що — здогадались? Тоді спробуйте відгадати ось цю загадку:
В них багато є роботи,
Хоч стоять вони весь час.
Від дощу чи від спекоти
Захистять, врятують нас.
Не лягають спать ніколи,
На ногах вони одвік.
Не бояться плину рік,
Ні завій, ні вітру реву. Хто ж вони такі ...?
 (Дерева)
2.3. Оголошення теми і мети уроку
 Що б це могло бути? Ви вже, мабуть, здогадалися? Так, це дерево.
Сьогодні на уроці ми будемо складати композицію «Диво-дерево». За допомогою кольорового паперу, ножиців та клею ми це чудово зобразимо.

ІІІ.   Вивчення нового матеріалу.
3.1. Розповідь вчителя з елементами бесіди (бесіда з учнями по темі уроку).
Навесні, діти, дерево заквітчане біло-рожевим цвітом, воно зачаровує нас пахощами і красою. Влітку приваблює затінком, приємною прохолодою. А вже під осінь щедро обдаровує плодами. Взимку ж ми зігріваємось теплом від дров чи вугілля, яке теж утворилося з деревини. А скільки пісень і віршів складено про вишню, ясена, тополю, вербу!
Декламування віршів.
1-ий учень:                 Вишенька
Ранньою весною В нашому садку
Я сама садила
Вишеньку струнку.
І шумить листвою —
Вже така, як я —
Від усіх найкраща
Вишенька моя!                     (Г. Бойко).
 2-ий учень:         Берізка
Як прийшла до нас уквітчана
Весна,
Посадила я берізку край вікна.
Стала, стала я берізку
Поливать,
Стала пісеньку веселу
Їй співать.
— Ти рости, моя берізонько,
Рости,
Буйним листом всім на радість
Шелести
(Г. Бойко).
3-ій учень:         Яблуня
Ми посадили яблуньку
В дворі біля воріт.
А згодом всі побачили
На ній рожевий цвіт.
А прийде осінь — яблуня
З гілок своїх рясних
Нам дасть багато яблучок
Медових, запашних
(Д. Метелик).
4-ий учень:        Дубочки
Ми з Іванком у садочку
Посадили по дубочку.
Цілий день роботу маєм -
Все по черзі поливаєм,
Потім прутиком зміряєм
Щогодини по разочку:
Хто з нас швидше підростає -
Ми з Іванком Чи дубочки?
Продовження бесіди.
І все це наші дерева! Вони з людиною від народження, починаючи з дерев'яної колисочки, з дерев'яних іграшок, з вікна, крізь яке вона вперше побачила сонце. І далі в житті її оточують необхідні речі з дерева: меблі, книжки, олівці й багато іншого. То вже тепер учені винайшли різні матеріали, які певною мірою можуть замінити дерево. А колись ...
Кораблі, що плавали в бурхливих океанах, мости, Божі храми, хатнє начиння, та й самі хати — все було з дерева. У давню давнину люди з великою шанобою ставилися до лісу, вони обожнювали дерева. Коли треба було зрубати, скажімо, дуба, клена чи березу для якоїсь господарської потреби, то той, хто підступався до них із сокирою, спочатку дякував їм, просив у них прощення. А зрубавши, насаджував нові дерева.
А тепер перейдемо до роботи щодо нашої  аплікації.
3.2. Робота з додатковою наочністю.
Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем учителя (перегляд репродукцій творів про осінь (які бувають дерева осінню) відомих художників, такі як: М.Глущенка «Київська осінь», І.Левітана «Золота осінь», А.Пластова «Осінній етюд»).
3.3. Робота з підручником.

ІV. Вступний інструктаж. Демонстрація пояснення та виконання готової композиції.
4.1. Поетапне виконання аплікації вчителем.
 Бесіда про техніку безпеки під час користування ножицями.
Давайте спробуємо створити своє незвичайне, казкове диво-дерево. Для цього нам знадобляться такі матеріали: кольоровий папір, коричневий цупкий папір (картон), клей, ножиці, маленькі листочки з різних порід дерев.                                         
1. Покладіть листочок з дерева прожилками догори. Накрийте жовтим (червоним, зеленим, оранжевим) аркушем паперу.
2. Кінчиком олівця злегка натирайте папір вгору-вниз по всій поверхні листочка.
3. Виріжте ножицями багато листочків різного кольору і форми.
4. На коричневому аркуші паперу намалюйте стовбур дерева і виріжте.
5. Вирізаний стовбур дерева наклейте на великий аркуш паперу. Наклейте над ним листочки, і листочки, які падають з дерева.
6. Довкола дерева наклейте зелену траву.
4.2. Практична робота учнів
4.3. Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.

V. Підсумок уроку
5.1. Підсумкова бесіда.
Ну що діти? Я думаю що ви багато чого хорошого взяли з нашого сьогоднішнього уроку. Ми навчилися того що завжди повинні подякуйте деревам за щедрі плоди, підв'язати надламану вітром гілку, поливати в спеку. І неодмінно посадити  своє дерево. Кожна людина повинна залишити про себе таку пам'ять на землі. 
5.2. Домашнє завдання.

Відгадати загадку:  стоять стовпи біленькі, капелюшки зелененькі (берези). 

Немає коментарів:

Дописати коментар