понеділок, 19 вересня 2016 р.

Образотворче мистецтво. 2 клас

Тема:  Малювання композиції "Рибки в акваріумі"
Мета.
ü  провести бесіду про різноманітність форм і забарвлення рослин та живих істот – мешканців озер, річок, морів, океанів;
ü  розвивати уяву, фантазію, образне мислення;
ü  виконання вправ на розвиток руки, окоміру, зорово-рухливої координації;
ü  зображення риб, водорос­тей;
ü  формування навичок культури роботи з різними художніми матеріалами.
Обладнання: Таблиця, малюнки (зразки дитячих робіт), ілюстрації із зоб­раженням риб, водоростей, акваріум з рибками.
Тип уроку: урок колективної образотворчої діяльності
План уроку:

I.  Організація класу до уроку.
1.1. Створення психологічного комфорту у класі
– Ранок! Сонце в небі піднімається
Наш клас із гостями вітається!
Покликав у клас голосистий дзвінок.
Готові до праці? Почнемо урок.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. Вступна бесіда
– Діти,  наша сьогоднішня тема пов’язана з водним середовищем, з її мешканцями. Щоб краще зрозуміти ми відгадаймо кілька загадок.
2.2. Відгадування загадок.
Крила має, та не літає,
Очі має, та не моргає,
Ніг не має, та не наздоженеш.
У воді вона живе
не має дзьоба, а клює.
У воді жива, на суші — мертва
(Риба.)

– У яких водоймах водиться риба?
– Хто з вас бував із татом на рибалці?
– Яку рибу вам особисто вдалося спіймати?
–  А тепер перейдемо до гри "Впіймай рибку".
За тканиною синього кольору, на якій розвішані намальовані та вирі­зані із кольорового паперу різноманітні рибки і водорості, схований хлоп­чик, одягнений у костюм Нептуна. Він прикріплює на гачок вирізані з паперу рибки, які учні намагаються "спіймати". На кожній із рибок записана загадка. Учні відгадують її і дізнаються, в яких водоймах меш­кає дана рибка.
Загадки
У ставку з'явилось лихо.
Що таке? Чому не тихо?
Тут за гарної погоди
Рибки грати хороводи.
Винна тут зубаста злюка.
Що ж, на те вона і...
(щука).
Ось вона яка —
Розбійниця морська!
Усіх би проковтнула
Зажерлива...                  
(акула).
Живе вона у річці синій,
Та не щука це, отож
Я підкажу вам: це рибина.
Ну, а звуть цю рибу ...   
 (йорж).  
2.3. Оголошення теми і мети уроку.
– Отже, діти, тема нашого уроку захована у загадці. Спробуйте її відгадати.
Швидко плавають завзято
Мешканці цієї хати.
Це не річка і не море -
Стіни в неї геть прозорі.
(Акваріум.)
– Як ви вже здогадались, завдання  нашого сьогоднішнього уроку буде полягати в тому,  аби намалювати композицію «Рибки в акваріумі».

ІII. Вивчення нового матеріалу.
3.1. Розповідь вчителя з елементами бесіди (бесіда з учнями по темі уроку).
— Діти, можливо декому з вас доводилося бувати на морі, милуватися його хвилями, вдивлятися в темні глибини. Яким ви запам'ятали море? (Теплим, лагідним, синім, прозорим, іскристим.)
А чи знаєте ви, що підводний світ приховує в собі безліч таємниць і загадок?
(Прослуховування музики М. Римського-Корсакова з опери "Садко"?
— Уявіть себе на мить водолазом. Ви повільно йдете по дну океану чи моря і милуєтеся неповторною красою підводного царства.
У глибинах морів і океанів мешкає неймовірно багато риб, крабів, вось­миногів, морських зірок, молюсків. Великі й маленькі, сміливі й боязкі, яскраві й непомітні... Такі схожі й водночас різні.
Але, як ми бачили із вищезгаданої загадки  акваріум — це теж помешкання для рибок. Він є у багать­ох із вас вдома.
Напевне, вас завжди приваблював цей загадковий світ скляного будин­ку з якоюсь незрозумілою для нас метушнею, з мінливими фарбами, грою світла у воді, таємничістю водоростей. Акваріум нагадує нам підводне цар­ство, але у зменшеному вигляді. У ньому можна побачити безліч різнома­нітних рибок: червоних і жовтих, зелених і синіх, фіолетових і оранжевих, великих і малих. І назви у них різні — мечоносець, неон, вуалехвіст, барбус, золота рибка, гурамі, гуппі, півники, скаляри тощо.
— Чи доводилось вам спостерігати за поведінкою рибок в акваріумі?
— Що цікавого ви помітили?
—  Які види акваріумних рибок ви знаєте?
 (Діти діляться своїми вра­женнями.)
3.2  Робота з додатковою наочністю.
Перегляд демонстраційного  матеріалу  (з коментарем вчителя).
3.3. Робота з підручником.

ІV. Вступний інструктаж. Демонстрація пояснення та виконання готової композиції.
4.1. Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням
(За допомогою малюнків 1-6 – малювання рибки).
Спочатку малюємо контур акваріума, далі – його мешканців. Потім малюємо  котика. В кінці – контур «стіна», «стіл».
 (Вчитель може поділи­ти клас на три ряди і кожному з них дати певне завдання.)  
Завдання 1. Малювання фарбами на зволоженому папері. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок із країни. Шанують таких рибок у Китаї і в наш час.
Художники малюють їх у традиційній китайській манері на вологому па­пері водяними фарбами або тушшю. Китайські митці не роблять ескізів або підготовчих малюнків. Працюють вони досить великими пензлями, на які можна відразу набрати багато фарби та води. Малюнок робиться швидко, кількома впевненими мазками. (Демонструється техніка малювання по—мок­рому.) Спробуйте і ви намалювати на зволоженому папері свою золоту рибку.
Завдання 2. Малювання на яєчній шкаралупі. Напевно, кожен з вас не раз ласував яєчнею або смачним золотавим омлетом, і ви вже знаєте, що саме яйце (жовток і білок) ми з'їдаємо, а шкаралупу здебільшого вики­даємо. Але сьогодні на уроці на шкаралупці ми будемо малювати. Малюн­ки вийдуть оригінальними, об'ємними і ніби потрісканими.
Як підготувати основу для малюнка? Яєчну шкаралупку поламайте на невеликі шматочки. Після цього кожен з них намастіть клеєм ПВА зі зворотної сторони та наклейте на цупкий папір на невеликій відстані один від одного.
Найкраще взяти гуашеві фарби. Вони мають бути Іустими, неначе сме­тана. Фарби необхідних тонів час від часу змішуйте з милом. (Основу з яєчних шкаралупок можна заздалегідь підготувати вдома.)
Малюйте на шкаралупці, як на звичайному папері.
Завдання 3. Малюємо лише графічними матеріалами (фломастерами, кольоровими олівцями, постелькою тощо).
(Завдання можуть виконуватися за вибором самих учнів.)
4.2  Практична діяльність учнів.
4.3. Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.

V. Підсумок уроку
5.1. Підсумкова бесіда.
– От і все. Вже підсумок уроку.
Ну й попрацювали ми, нівроку!
Всі активні були — "молодці",
Підніміть картинки у руці.
5.2. Домашнє завдання.
Підготовити віршик про рибку.
Принести фломастери, кольорові олівці.



Немає коментарів:

Дописати коментар