понеділок, 19 вересня 2016 р.

Образотворче мистецтво. 4 клас

Тема:  Малювання композиції "Осінній натюрморт"
Мета.
ü  ознайомити учнів з різними видами і жанрами образотворчого мистецтва.
ü  провести бесіду про один із жанрів — натюрморт.
ü  вчи­ти дітей малювати натюрморт, передаючи правильне розміщення, розмір, форму, пропорції і колір предметів.
ü  розвивати вміння ви­конувати малюнок у певній послідовності, передавати форму пред­метів акварельними фарбами.
ü  виховувати любов до природи.
Обладнання. Таблиці з методичними розробками виконання натюрморту аквареллю та дитячі малюнки, репродукції творів художників А.Ерделі «Натюрморт», О.Новаківського «Натюрморт», М.Сар’ян «Квіти і плоди», І.Машкова «Натюрморт».
Тип  уроку: урок колективної образотворчої діяльності
План уроку:

I.  Організація класу до уроку
1.1. Створення психологічного комфорту у класі
Встаньте, діти, підтягніться,
Однин одному всміхніться.
На урок старання не забудьте взяти.
Сіли всі рівненько, буде працювати. 
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. Вступна бесіда
– Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
(Живопис, скульптура, графіка, декоративно-прикладне мистецтво, архітектура.)
–  До жанрів образотворчого мистецтва належать: портрет, пейзаж, натюрморт, побутовий, історичний, батальний, анімалістичний тощо.
Словникова робота.
Жанрвид творів мистецтва, який характеризується певними ознаками.
Зображення тварин називається анімалістичним жанром.
Картини, присвячені подіям і сценам повсякденного життя, нале­жать до побутового жанру.
Твори, що зображують історичні події, належать до історичного жанру.
Картини, присвячені воєнним подіям — битвам, епізодам війни, на­лежать до батального жанру.
– А як називається жанр, що зображує краєвид? (Пейзаж.)
Як називається жанр, де зображена людина або група людей? (Пор­третний жанр.)
(Під час обговорення кожного з жанрів бажано посилатися на репродук­ції картин.)                                         
– Подивіться на репродукцію картини М.Сар’ян «Квіти і пло­ди». Назвіть предмети, зображені на ній.
(Ваза, кошик, склянка, букет квітів, персики, лимони, груші, диня, вино­град.)
–  Назвіть предмети, які зобразив художник І. Машков на картині "Виноград, лимон і рак".
–  Що об'єднує ці дві картини? (Зображені овочі і фрукти, предмети побуту.)
–  Картину, на якій зображено групу неживих предметів (квіти, овочі, фрукти, предмети домашнього вжитку, риба, дичина тощо), називають натюрмортом.
2.2. Створення проблемної ситуації
— Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, які овочі та фрукти ми викорис­таємо для нашого натюрморту.
І печуть мене, і варять,
І їдять мене, і хвалять, –
Бо я добра.
(Картопля)
Сидить баба на грядках
Вся закутана в хустках.
(Капуста)
Сам червоний, а чуб зелений.
(Буряк)
Довгий, зелений – добрий солоний,
Добрий і сирий.  Хто він такий?
(Огірок)
Шкір має сім, а сльози випускає всім.
(Цибуля)
Круглий, як куля, зелений, як трава,
Червоний, як кров, солодкий, як мед.
(Кавун)
2.3. Оголошення теми і мети уроку
Отже, діти,  сьогодні на уроці ми теж малюватимемо натюрморт, але, звичайно, не та­кий складний, як у художників. У нас є різні овочі і фрукти. Давайте складемо з них натюрморт, згрупувавши по декілька предметів, як пока­зано на таблиці.
ІІІ.   Вивчення нового матеріалу.
3.1. Розповідь вчителя з елементами бесіди (бесіда з учнями по темі уроку).
Перший натюрморт з'явився в Голландії на початку XVII століття. Голландці були у цей час одними з найбагатших у світі. Люди гостріше і тонше відчували навколишній світ, красу природи. Вони милувалися предметами, серед яких проходило їхнє життя. Це був період розвитку голландського мистецтва — особливо мистецтва натюрморту. Вміти ба­чити красу у звичайному — важлива риса голландських художників. Дуже часто у назві картин використовувалося слово "сніданок": "Сніданок з курчам", "Сніданок з шинкою" тощо. Натюрморти, написані худож­никами, розповідають також про життя і побут їхніх володарів. Дивишся на таке зображення і думаєш, що господар цих речей відійшов на хвилинку і незабаром повернеться.
Отже перейдемо до нашої роботи.
3.2. Робота з додатковою наочністю.
Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем учителя (перегляд репродукцій творів художників А.Ерделі «Натюрморт», О.Новаківського «Натюрморт», М.Сар’ян «Квіти і плоди», І.Машкова «Натюрморт».
3.3. Робота з підручником (ст. 22-25)

ІV. Вступний інструктаж. Демонстрація пояснення та виконання готової композиції.
4.1. Поетапне виконання аплікації вчителем.
1. Площу аркуша розбийте на дві частини – «стіна», «стіл»;
2. Олівцем виконайте замальовок натюрморту.
3. Використовуючи поняття світлотіні, намалюйте предмети. Пам’ятайте про полиск – найсвітліші місце; тінь – темне місце; тінь, що падає від предметів, - найтемніше місце.
4.2. Практична робота учнів
– Спочатку визначте розташування предметів, потім намітьте їх загаль­ну форму. Порівняйте малюнок з натурою і, уточнивши його, переходь­те до деталізації (плями, смуги, корінці, стебла, листя та ін.).
Тепер починаємо малювати фарбами. Спочатку потрібно на палітрі піді­брати найсвітліший колір натури, а вже потім вкрити ним усю поверхню малюнка, крім відблиску. Фарба при цьому повинна вільно стікати вниз. Коли малюнок висохне, зафарбуйте потрібним кольором овочі та фрукти, залишаючи чистішими світліші місця та відблиск. Затінені частини натури перекрийте тими ж кольорами, але темнішого тону і з холодним відтінком. Коли потрібно підсилити той чи інший колір малюнка, вкрийте його тією самою фарбою ще раз. Проте пам'ятайте, що зловживати перекриванням не слід, бо акварель втрачає свіжість, прозорість, яскравість.
4.3. Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.


V. Підсумок уроку
5.1. Підсумкова бесіда.
Дорогі діти! Наш урок дійшов до кінця. Думаю що він був для вас корисним і  навчив багато нових речей. Пишемо домашнє завдання.  
5.2. Домашнє завдання.
Знати вірш, повість про осінній врожай.
Принести пластилін. 


Немає коментарів:

Дописати коментар