понеділок, 19 вересня 2016 р.

Образотворче мистецтво. 3 клас

Тема: .Ліплення з пластиліну на тему "Хто в лісі живе?"
Мета.
ü  удосконалювати навички роботи з пластиліном:
ü  уміння визнача­ти форму і пластику окремих частин тіла тварин (тулуб, голова, шия, кінцівки, хвіст, вуха) і відтворювати їхні образи в ліпленні;
ü  розвивати образне мислення, уяву, фантазію, гнучкість та вправ­ність руки, зорово-рухову координацію.
Обладнання: Таблиці з послідовністю зображення та ліплення тварин, ілюстрації, репродукції картин (за вибором вчителя), іграшкові тварини.
Тип уроку: урок колективної образотворчої діяльності
План уроку:

I.  Організація класу до уроку
1.1. Створення психологічного комфорту у класі
Дзвоник, всім нам дав наказ –
До роботи, швидше в клас.
І за парти сядем чемно –
Хай мине час не даремно.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. Вступна бесіда
– Діти, на минулому уроці ми малювали лісових мешканців. Давайте ще раз пригадаємо, яких диких тварин ви знаєте?
– Чому цих звірів називають дикими?
– Які з них живуть у наших лісах?
–  До якого жанру образотворчого мистецтва належать картини, на яких зображено тварин?
(До анімалістичного жанру.)
Як називають художників, які зображують тварин? (Анімалісти.)
Скульптура твори мистецтва, що мають об'ємну форму і викону­ються з твердих або пластичних матеріалів. У скульптурі використовують пластилін, глину, мармур, граніт, дерево, бронзу, гіпс тощо. Скульп­турні статуетки, напевно, є у вас вдома. Отже, зі скульптурою ви добре знайомі і самі займалися цим мистецтвом, ліплячи фігурки із пластилі­ну. Скульптура буває портретною (портрети окремих людей), історичною (портрети історичних діячів або історичні композиції), побутовою (побу­тові сцени), анімалістичною (зображення тварин).
За призначенням розрізняють скульптуру монументальну, станкову і де­коративну. До творів монументальної скульптури належать пам'ятники і монументи, споруджені на честь видатних осіб або найважливіших іс­торичних подій. Твори станкової скульптури, які прикрашають наші сади, парки, будови, називають декоративними.
Уже сама назва "декоративні" підказує, що тут важливу роль відігра­ють декоративні якості твору.
2.2. Створення проблемної ситуації
А тепер, для того щоб знати з яким типом  скульптурою ми сьогодні  будемо працювати відгадаймо загадки:
Влітку любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну,
Прокидається від сну.
(ведмідь.)
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є, — жорстока лють,
Очі так її і ллють.
Зачаївся ось, примовк,
Грізний звір цей, звісно, ...
  (вовк).
Не ходжу я, а стрибаю
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі, навкруги –
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадай, хто я такий?    
 (Заєць.)
Вона руденька, ще й хитренька,
Не велика й не маленька.
Вона — вовчику сестричка,  А зовуть її ...  (лисичка).
2.3. Оголошення теми і мети уроку
– Ну, що здогадались? На сьогоднішньому уроці за допомогою пластиліну ми будемо ліпити композицію «Хто в лісі живе?»  (анімалістична скульптура).

ІІІ.   Вивчення нового матеріалу.
3.1. Розповідь вчителя з елементами бесіди (бесіда з учнями по темі уроку).
– Скульптори часто зображують тварин, окремі з них присвячують цьо­му всю свою творчість. Таких майстрів називають анімалістами. У зобра­женнях звірів, птахів і свійських тварин вони відтворюють ті їхні якості, які зачаровують людину, підкреслюють природну граційність рухів.
Багатьом із пас доводилось бувати в зоопарку, бачити звірів, які живуть в лісі. Дехто з вас бачив тварин у цирку, в кінофільмах, на кольо­рових фотографіях та ілюстраціях. Вдома ви граєтеся з іграшковими тва­ринами. Саме іграшки, які ми принесли сьогодні на урок, допоможуть вам виліпити з пластиліну улюблену тварину.
3.2. Робота з додатковою наочністю.
Перегляд демонстраційних малюнків із зображення тварин.
3.3. Робота з підручником (ст. 39-42)

ІV. Вступний інструктаж. Демонстрація пояснення та виконання готової композиції.
4.1. Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням.
Для ліплення лисички поділіть пластилін на чотири частини. З най­більшого шматочка зліпіть тулуб. Із другого — голову, витягнувши мордоч­ку і зробивши вуха. Третю частину поділіть на чотири однакових шматоч­ки — це будуть лапи. З останнього шматочка пластиліну зліпіть хвіст. Частини з'єднайте. Так само можна виліпити й іншу тваринку.
4.2. Практична робота учнів
4.3. Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.

V. Підсумок уроку
5.1. Підсумкова бесіда.
Діти! Наш урок підійшов до кінця  Я думаю що ви багато чого хорошого взяли з нього.  Ми вчили ще один вид мистецтва як скульптура, який в подальшому вам знадобиться… 
5.2. Домашнє завдання.
Знати віршик про одну тваринку.

Принести акварельні фарби. 

Немає коментарів:

Дописати коментар