Тема: .Ліплення з пластиліну на тему "Хто в лісі
живе?"
Мета.
ü удосконалювати
навички роботи з пластиліном:
ü уміння
визначати форму і пластику окремих частин тіла тварин (тулуб, голова, шия,
кінцівки, хвіст, вуха) і відтворювати їхні образи в ліпленні;
ü розвивати
образне мислення, уяву, фантазію, гнучкість та вправність руки, зорово-рухову
координацію.
Обладнання: Таблиці з
послідовністю зображення та ліплення тварин, ілюстрації, репродукції картин (за
вибором вчителя), іграшкові тварини.
Тип уроку:
урок колективної образотворчої діяльності
План уроку:
I. Організація класу до уроку
1.1. Створення психологічного комфорту у класі
Дзвоник, всім нам дав наказ –
До роботи, швидше в клас.
І за парти сядем чемно –
Хай мине час не даремно.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ.
Актуалізація опорних знань
2.1. Вступна бесіда
– Діти,
на минулому уроці ми малювали лісових мешканців. Давайте ще раз пригадаємо,
яких диких тварин ви знаєте?
– Чому
цих звірів називають дикими?
– Які з
них живуть у наших лісах?
– До якого жанру образотворчого мистецтва
належать картини, на яких зображено тварин?
(До
анімалістичного жанру.)
– Як
називають художників, які зображують тварин? (Анімалісти.)
Скульптура — твори мистецтва, що мають об'ємну форму і виконуються з
твердих або пластичних матеріалів. У скульптурі використовують пластилін,
глину, мармур, граніт, дерево, бронзу, гіпс тощо. Скульптурні статуетки,
напевно, є у вас вдома. Отже, зі скульптурою ви добре знайомі і самі займалися
цим мистецтвом, ліплячи фігурки із пластиліну. Скульптура буває портретною (портрети окремих людей),
історичною (портрети
історичних діячів або історичні композиції), побутовою (побутові
сцени), анімалістичною (зображення тварин).
За
призначенням розрізняють скульптуру монументальну,
станкову і декоративну. До творів
монументальної скульптури належать пам'ятники і монументи, споруджені на честь
видатних осіб або найважливіших історичних подій. Твори станкової скульптури,
які прикрашають наші сади, парки, будови, називають декоративними.
Уже сама
назва "декоративні" підказує, що тут важливу роль відіграють
декоративні якості твору.
2.2. Створення проблемної ситуації
А тепер,
для того щоб знати з яким типом
скульптурою ми сьогодні будемо
працювати відгадаймо загадки:
Влітку любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну,
Прокидається від сну.
(ведмідь.)
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є, — жорстока лють,
Очі так її і ллють.
Зачаївся ось, примовк,
Грізний звір цей, звісно, ...
(вовк).
Не ходжу я, а стрибаю
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі, навкруги –
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадай, хто я такий?
(Заєць.)
Вона руденька, ще й хитренька,
Не велика й не маленька.
Вона — вовчику сестричка, А зовуть її ... (лисичка).
2.3.
Оголошення теми і мети уроку
– Ну, що здогадались? На сьогоднішньому уроці за
допомогою пластиліну ми будемо ліпити композицію «Хто в лісі живе?» (анімалістична скульптура).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
3.1.
Розповідь вчителя з елементами бесіди (бесіда з учнями по темі уроку).
– Скульптори
часто зображують тварин, окремі з них присвячують цьому всю свою творчість.
Таких майстрів називають анімалістами.
У зображеннях звірів, птахів і свійських тварин вони відтворюють ті
їхні якості, які зачаровують людину, підкреслюють природну граційність рухів.
Багатьом
із пас доводилось бувати в зоопарку, бачити звірів, які живуть в лісі. Дехто з
вас бачив тварин у цирку, в кінофільмах, на кольорових фотографіях та
ілюстраціях. Вдома ви граєтеся з іграшковими тваринами. Саме іграшки, які ми
принесли сьогодні на урок, допоможуть вам виліпити з пластиліну улюблену
тварину.
3.2.
Робота з додатковою наочністю.
Перегляд
демонстраційних малюнків із зображення тварин.
3.3.
Робота з підручником (ст. 39-42)
ІV. Вступний інструктаж. Демонстрація пояснення та виконання готової композиції.
4.1.
Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням.
Для
ліплення лисички поділіть пластилін на чотири частини. З найбільшого шматочка
зліпіть тулуб. Із другого — голову, витягнувши мордочку і зробивши вуха. Третю
частину поділіть на чотири однакових шматочки — це будуть лапи. З останнього
шматочка пластиліну зліпіть хвіст. Частини з'єднайте. Так само можна виліпити й
іншу тваринку.
4.2. Практична робота учнів
4.3. Оцінювання, коментування та
виставка найкращих робіт учнів.
V.
Підсумок уроку
5.1. Підсумкова бесіда.
Діти! Наш урок підійшов до кінця Я думаю що ви багато чого хорошого взяли з нього.
Ми вчили ще один вид мистецтва як
скульптура, який в подальшому вам знадобиться…
5.2.
Домашнє завдання.
Знати віршик про одну тваринку.
Принести акварельні фарби.
Немає коментарів:
Дописати коментар