понеділок, 19 вересня 2016 р.

Готуємось до ДПА









Українська мова


«Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. 4 клас» (авт. Воскресенська Н. О., Харченко О. Я.– К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014)



  

Інструкція для учня

1. Уважно прочитай завдання, щоб зрозуміти, що потрібно зробити. Якщо в тексті є незрозумілі тобі слова, дізнайся про їхнє значення зі словника після тексту.

2. Прочитай текст завдання, спробуй спочатку виконати його усно.

3. Виконуй кожне завдання спокійно, уважно, не поспішаючи. Необхідні записи роби на спеціально відведених для цього рядках.

4. Якщо під час виконання завдання ти допустив (допустила) помилку, акуратно закресли її та познач. Якщо котресь із завдань ти не можеш виконати, пропусти його й почни виконувати наступне. Повернися до невиконаного завдання пізніше.

5.  До деяких завдань подано три варіанти відповіді, з-поміж яких треба обрати один правильний і обвести кружечком букву, що стоїть поряд.

Наприклад:

Визнач рядок, усі слова якого записано правильно.
А май'ор, мята, об'їзд
(Б) пір'я, в'юн, морквяний
В Лукьян, міль'ярд, крайовий

6. Якщо під час виконання завдання тобою допущено помилку, акуратно закресли її і познач або запиши правильно.

7.  Після виконання роботи перевір її.

Бажаємо тобі успіху!






____________________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 1
ВАРІАНТ 1
Прочитай текст

Найбільша святиня українського народу - Дніпро. З цією рікою пов'язане життя багатьох поколінь українців та й сама історія нашої держави.
З давніх віків Дніпро тече крізь серце златоглавого Києва столиці України й котить свої хвилі до Чорного моря, яке єднає нас з багатьма народами світу.
Для наших далеких предків вічно молодий Дніпро був годувальником і оборонцем. На його крутих і пологих берегах виростали нові села, зводилися великі міста. Його води живлять пересохлі степи і поля. (74 слова)
За Ігорем Січовиком
Виконай завдання.

1. Визнач, який цей текст.
А розповідь.
Б опис
В міркування

2. Обери з-поміж заголовків той, що найточніше відповідає змісту тексту.
А Красива річка
Б Годувальник і оборонець
В Найбільша святиня
3. Із виділеного речення тексту випиши слова, у яких кількість звуків і букв різна.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Знайди в тексті й випиши речення, у якому вжито кілька (дві й більше) власних назв.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Визнач рядок, у якому наведено синоніми.
А буква, літера, алфавіт
Б боєць, солдат, воїн
В дощ, злива, грім

 6. Подані слова переклади українською мовою й запиши.

 Animal, stepă, cuptor, ploaie, arcaş, iubire, eşalon.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Склади й запиши текст-розповідь (5-6 речень) на тему
«Країна, у якій я живу».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



















________________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 1
ВАРІАНТ 2
Прочитай текст.

Український народ віками славив улюблену річку бойовими звитягами, своїми ратними подвигами. Він возвеличував її в легендах і переказах, у думах піснях. І Дніпро не загордився, не зазнався. Він сповна повернув свій борг рідному народові.
Тисячі років живуть поряд - велика повновода ріка з красивим найменуванням Дніпро і працьовитий і український народ. Тож оберігаймо свою давню славу - Дніпро, з високого берега якого з любов'ю і надією дивиться на нас славетний син України Тарас Шевченко (72 слова)
                                        За Ігорем Січовиком
Словник
Звитяги - victorii

  Виконай завдання.

1. Визнач, який це текст.
А розповідь
Б опис
В міркування

2. Обери з-поміж заголовків той, що найточніше відповідає змісту тексту.
А Красиве наймення
Б Славетний син України
В Оберігаймо свою давню славу!

3. Із виділеного речення тексту випиши слова, у яких кількість звуків і букв різна.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Знайди в тексті й випиши речення, у якому вжито кілька (дві й більше) власних назв.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


5. Визнач рядок, усі слова якого - синоніми.
А битва, бій, військо
Б ураган, вітер, злива
В робота, праця, діло

  6. Подані слова переклади українською мовою й запиши.
Vântişor, creion, porumbel, noapte, memorie, şcolar. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Склади й запиши текст-розповідь (5-6 речень) на тему «Моє місто (село)».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




















________________________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 2
ВАРІАНТ 1
Прочитай текст.

Українці здавна любили і шанували батьківський край. Вони ним пишалися. У нашій мові збереглося багато ласкавих слів, з якими люди зверталися до рідної землі: земличка, земелька, землиця. Її пестливо гладили натрудженими руками, ніби набираючись здоров'я від теплого родючого ґрунту.
Давні українці свято вірили в те, що земля жива. Вона дихає, родить, радіє, втомлюється, іноді хворіє. Ось чому люди ставилися до землі як до живої істоти, котра відчуває і ласку, і біль. (71 слово)
За Галиною Тарасенко
Виконай завдання.

1. Визнач, який це текст.
А розповідь
Б опис
В міркування

2. Добери до тексту заголовок. Запиши його.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Із першого речення тексту випиши підмет і присудок.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Знайди в тексті речення, у якому є спільнокореневі слова. Випиши їх. Познач корінь.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Визнач рядок, усі слова якого – синоніми
А. річка, річечка, річковий
Б Батьківщина, Вітчизна, рідний край
В поважати, шанувати, радіти


6. Переклади слова українською мовою й запиши.
Secretar, fracţie, minge, sânge, prieten, tânăr, ecran
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  7. Склади і запиши текст-розповідь (5-6 речень) на тему: «Моя родина».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






















____________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 2
ВАРІАНТ 2
Прочитай текст.

     В Україні люди одвічно шанували й берегли джерела. Чистота й бездоганна якість джерельної води сприяли тому, що народ надавав їй символічного значення. Кришталеву чистоту води завжди оспівували й ретельно оберігали. Воду люди називали ласкаво: водиця, водиченька, водичка. Вона вважалася живою, тобто цілющою. За уявленнями, жива вода додавала сили, зцілювала рани й повертала до життя. Ось чому тяжким гріхом було плюнути у воду чи забруднити її. (66 слів)
За Галиною Тарасенко
Словник
Бездоганна - perfect
Кришталеву - cristaline
Ретельно - stăruitor

    Виконай завдання.
1. Визнач, який це текст.
А розповідь
Б опис
В міркування

2. Обери з-поміж заголовків той, що найточніше відповідає змісту тексту.
А Джерела
Б Жива вода
В Ласкаві слова

3. Із першого речення випиши підмет і присудок.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Знайди в тексті речення, у якому вжито спільнокореневі слова. Випиши їх. Познач корінь.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Визнач рядок, у якому всі слова - синоніми.
А чиста, прозора, кришталева
Б сила, сильний, силач
В шанувати, оберігати, розповідати
6. Переклади слова українською мовою й запиши.
Ghiozdan, mintă, calendar, petrecică, lucru, bondar, poet.
________________________________________________________________________________________________________ 
    7. Склади й запиши текст-розповідь (5-6) речень на тему: «Мій друг (подруга)».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



















_________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 3
ВАРІАНТ 1
Прочитай текст.

Чи доводилося тобі подовгу дивитися на зорі? Чому їх вважають «очима неба»? Можна навіть почути вираз «зорі дивляться вниз». Хіба це справді так чи тільки здається?
Людині споконвічно хотілося бачити в природі не ворога, а друга. Мерехтливе світло деяких зірок заворожувало погляд, бентежило уяву. Вони наділялися людськими думками і почуттями. Вклоняючись вічній красі цих небесних світил, люди довіряли їм найпотаємніше - любов, журбу, сподівання. А ясноокі зорі дивилися на людей і мовчали, ніби замислившись. (75 слів)
За Галиною Тарасенко
Словник
Споконвічно – din stăbuni
Бентежило – a retrăit
Сподівання — speranţă

Виконай завдання.

1. Визнач, який це текст.
А розповідь
Б опис
В міркування

2. Добери до тексту заголовок. Запиши його.
___________________________________________________________________________

  3. Згрупуй слова за частинами мови й запиши.
Мудрість, мудрий, мудрувати, дзвоник, щастя, радісний, дружити, щасливий, дзвінкий, радість, дружба, дзвонити, дружній, щастити, радіти.
Іменники:________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Прикметники:_____________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Дієслова:_________________________________________________________________
______________________________________________________________________

4. Познач рядок з іменниками, рід яких в українській і румунській мовах не збігається.
А людина, мрія, веселка
Б олівець, прапор, джміль
В дружба, Батьківщина, край

5. Познач рядок, усі слова якого записано правильно.
А жміль, секретар, група
Б голуб, буквар, бджола
В алея, під'їзд, волося

6. Переклади словосполучення українською мовою й запиши.
  Aer curat, frunze multicolore, vânt rece, despoziţie rea (tristă)
_________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

7. Склади й запиши з перекладеними тобою словосполученнями текст на тему «Осінь прийшла».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________











_____________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 3
ВАРІАНТ 2
Прочитай текст.

Чи можна вважати, що вітри, як і люди, мають свій характер? Ось вітер ласкавий. Він легко торкається твого обличчя, несе приємну прохолоду, пестливо гладить травичку, голубить листочки дерев. А ось вітер грізний, войовничий і надзвичайно сильний. Він розбурхує природу, гонить по небу хмари, збиває їх докупи, ніби хоче посварити. Він здіймає морські хвилі, носить над степом куряву. Навесні ж народжується добрий вітер. Він несе на своїх крилах птахів у рідні краї, допомагаючи їм зберегти сили. (75 слів)
За Галиною Тарасенко
Словник
Розбурхуй – dezlănţuieşte
Докупи – la gramadă
Курява – colb

Виконай завдання.

1. Визнач, який це текст.
А розповідь
Б опис
В міркування

2. Добери до тексту заголовок. Запиши його.
_______________________________________________________________________

3. Згрупуй слова за частинами мови й запиши.
Зелений, сніжний, сумувати, зелень, сніг, сумний, сум, засніжити, зеленіти, диво, розумний, дивувати, розуміти, дивний, розум
Іменники:__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прикметники:______________________________________________________________________________________________________________________________________
Дієслова: _______________________________________________________________
____________________________________________________ __________________



   4. Познач рядок з іменниками, рід яких в українській і румунській мовах не збігається.
А хмарка, кошеня, колобок
Б колядка, свято, пісня
В горох, верба, морква

5. Познач рядок, усі слова якого записано правильно.
А прапорець, колосся, любовь
Б джерело, борщ, ніч
В группа, дзвоник, м'яч

6. Переклади словосполучення українською мовою й запиши їх.
A se apropia de pădure, copaci goi, ultimele frunze, fructele măceişului, florile de toamnă.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Склади й запиши з перекладеними тобою словосполученнями текст на тему «Осінь у лісі»
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




______________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 4
ВАРІАНТ 1

1. Прочитай текст. Якщо в тексті є опис, випиши його.

ПТАШИНА ЇДАЛЬНЯ
Зима вибілила поле, причепурила. Тільки бур'яни стирчать по краю ярка. Назбирав будяків, реп'яхів, розпалив багаття і гріюся біля вогню.
Не забарилися й гості. Весела зграйка щигликів прилетіла. Пір'я в них яскраве, брунатного, білого і чорного кольорів. На голівці оксамитово-чорна шапочка, а лобик, підборіддя вогненно-червоні. Обсіли реп'яхи, обідають, гойдаються, поміж себе жваво пташині теревені правлять. (56 слів)
За Євгеном Шморгуном

Словник
Оксамитовий - catifelat
Теревені правити – scarpină limba
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визнач, який опис ти виписав (виписала).
А науковий
Б художній
В у тексті немає опису


3. Познач рядок, у якому всі слова записано правильно.
 А зустрічь, цвях, кукурудза
 Б стілець, район, воротар
 В плашч, середа, горобець





4. Переклади словосполучення українською мовою й запиши.
Frunze galbene, uşă mare, păr cărunt.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


5. Побудуй словосполучення, розкриваючи дужки. Запиши.
Намалювати на (дошка), запашною (лілія), дружити з (Микита), думати над (задача), прочитати у (книга).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Познач словосполучення, у якому слово співає вжито в прямому значенні
A співає весна
Б співає струмок
В співає дівчинка

7. Склади текст, уживаючи подані слова і словосполучення.
Захворів, сумно самому, мої друзі, принести цікаву книжку, пояснити домашнє завдання, розповісти про шкільні новини.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________










______________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 4
ВАРІАНТ 2

1. Прочитай текст. Якщо в тексті є опис, випиши його.

ГОЛУБ
На високому стовпі серед подвір'я стоїть дерен будиночок, немов казковий теремок. Живуть у і ручні голуби. Особливо мені подобається один Він такої чистої сірої масті. Тільки кінці пір'я хвості та крилах чорненькі. Голівка малесенька кругла, а довгастенька. Дзьобик ніжний, рожевий, тупенький. Шийка горда, не довга й не коротка. Справжній тобі красень.    (55 слів)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2. Випиши з першого речення підмет і присудок.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Познач рядок, усі слова якого записано правильно.
А дочька, бжола, касса
Б зірочька, шчука, синиця
В комірець, шахтар, палац


4. Переклади словосполучення українською мовою й запиши.
 Rădăcini adânci, spice coapte, palton nou.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________




5. Побудуй словосполучення, розкриваючи дужки. Запиши.
Дати їсти (кішка), панцир на (черепаха), стояти на (дорога), розповідати (подруга), працювати (листоноша).
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Познач словосполучення, у якому слово гострий ужито в переносному значенні.
А гостра коса
Б гострий ніж
В гостре слово

7. Склади текст із поданими словами і словосполученнями.
Відлітати у вирій, відстати від зграї, поранене крило, доглядати, годувати, врятували лелеку, подружитися з домашніми птахами, звикнути до людей, інколи сумно дивиться в небо.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  

____________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 5
ВАРІАНТ 1

1. Прочитай текст. Склади й запиши його початок.

РОМАШКА
Незатишно стало ромашці, і вона сумно похилила голову. Коли чує: хтось грає. Срібно так, солодко.
Ворухнувся на ромашчиному стеблі один листочок, другий. Розплющила ромашка очі - аж то бджілка кружляє. Її крильця бринять, і від того - музика.
Радіє зелена земля. Радіє синє небо. Ромашка підвела голову і розквітла: біла-біла, ще й з крапелькою жовтогарячого сонця.
І від того що ромашка розквітла, літо стало ще краще. (66 слів)
За Борисом Харчуком
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визнач, який це текст.
А розповідь
Б опис
В міркування

3. Визнач рядок, у якому слово горить ужито в переносному значенні.
А горить вогонь
Б горить свічка
В горять ягоди горобини

4. Переклади словосполучення українською мовою і запиши.
Stepă întinsă, cartofă nouă, călătorie plăcută, a preţui timpul, a nu veni din cauza bolii.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



5. Визнач рядок, у якому всі іменники, що входять до складу словосполучень, записано правильно.
А пригощати грушою, порівнювати із зорьою, привітати піснею
Б пригощати грушей, порівнювати із зорьой, привітати пісней
В пригощати грушею, порівнювати із зорею, привітати піснею

6. З одним зі словосполучень склади й запиши речення. Познач його граматичну основу.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   7. З поданого тексту випиши речення, у якому однорідні члени виражено прикметниками.
Айстра схожа на яскраву зірочку. Зацвітає вона на початку серпня. До пізньої осені милують наше око білі, сині, червоні, фіолетові, жовті айстри. Як зірки на небі. їх люблять і дорослі, і діти.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________


























______________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 5
ВАРІАНТ 2

1. Прочитай текст. Склади й запиши його початок.

РОМАШКА
Наша ромашка росла не щодня, а щогодини. Одного чудового ранку вона розквітла зовсім. Жовте, кругле, наче сонечко, сердечко її було оточене сяянням сліпучо-білих дрібних промінців-пелюсток.
Ромашка жадібно тяглася до сонця, милувалася ним і слухала, як співає десь високо-високо в небі жайворонок. І від його співу ромашці ставало ще веселіше.
(53 слова)
За Гансом - Крістіаном Андерсеном
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визнач, який це текст.
А розповідь
Б опис
В міркування

3. Визнач рядок, у якому слово ллється вжито в переносному значенні.
А ллється вода
Б ллються сльози
В ллється пісня

4. Переклади словосполучення українською мовою й запиши.
Plop înalt, motănaş pufos, a sosi în Lvov, a lua parte, a mulţumi prietenului.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




5. Визнач рядок, у якому всі іменники, що входять до складу словосполучень, записано правильно.
А укритися плащом, частувати кашей, прямою лінієй
Б укритися плащем, частувати кашею, прямою лінією
В укритися плащом, частувати кашою, прямою лінійою

6. З одним зі словосполучень склади й запиши речення. Познач його граматичну основу.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. З поданого тексту випиши речення, у якому однорідні члени виражено дієсловами.
Молоденькі вишеньки мов до танцю зібралися. Вони вбралися в зелене листячко і пучечки білих віточок. А старші вишні багатозначно шепочуться про щось, лукаво усміхаються, загадково похитують верхівками, мліють від щастя (За Олександром Левадою).
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





















_____________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 6
ВАРІАНТ 1

1. Прочитай текст. Заміни виділені слова антонімами. Добери заголовок і запиши утворений текст.

Сонце сходить, вітаючись із землею. Теплішає легенький вітерець. Починають співати пташки. Ось і діти прокинулися. Усе скрізь заговорило. Стало весело.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Познач рядок, усі іменники якого записано правильно.
А (по) горах, океанах, середах
Б (по) горам, океанам, середам
В (по) горах, океанам, середах

3. Обери правильно записане речення.
А У лісі з дерев опадають листя.
Б Відважний собака кинувся на ведмедя.
В Ми вирушили в далекий путь.

4. Переклади слова українською мовою і запиши їх. Познач закінчення.
Prieteni, schiuri, drumuri, mingi, străzi, profesori.
________________________________________________________________________________________________________

5. З одним із записаних тобою слів склади й запиши речення. Познач у ньому граматичну основу.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Обери правильно побудоване речення.
А Білочка сиділа на сосні, яка гризла горішки.
Б Білочка гризла горішки, яка сиділа на сосні.
В Білочка, яка сиділа на сосні, гризла горішки.
7. Склади й запиши пропущені репліки діалогу.
- Яка твоя улюблена іграшка?
-___________________________________________________________________
_________________________________________________________________

- Хто її тобі купив (подарував)?
-___________________________________________________________________
_________________________________________________________________

- Чим саме тобі подобається іграшка?
-___________________________________________________________________
_________________________________________________________________

- З ким ти нею граєшся?
-___________________________________________________________________
_________________________________________________________________





































____________________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 6
ВАРІАНТ 2

1. Прочитай текст. Заміни виділені слова антонімами. Добери заголовок і запиши утворений текст.
Прийшла весна. Зазеленіла трава. Дні стали довшими, а ночі - коротшими. Дедалі частіше дме теплий вітер. Прокинулися дерева. Радіє природа.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Познач рядок, усі іменники якого записано правильно.
А (по) долинах, п'ятницях, лісах
Б (по) долинам, п'ятницям, лісам
В (по) долинах, п'ятницям, лісах

3. Обери правильно записане речення.
А Біля хати росла струнка тополя.
Б Мені хотілося побувати в далекій Сибірі.
В Біль була нестерпною.

4. Переклади слова українською мовою й запиши їх. Познач закінчення.
Feciori, eroilor, piţigoi, ploi, umeri, aripi
___________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. З одним із записаних тобою слів склади й запиши речення. Познач у ньому граматичну основу.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________


6. Обери правильно побудоване речення.
А У соснових лісах багато білок, які ростуть на пісках.
Б У соснових лісах, які ростуть на пісках, багато білок.
В У соснових, які ростуть на пісках, лісах, багато білок.


7. Склади й запиши пропущені репліки діалогу.
- Яка твоя улюблена гра?
-___________________________________________________________________
_________________________________________________________________
- Чим вона тобі подобається?
-___________________________________________________________________
_________________________________________________________________
- З ким ти любиш у неї грати?
-___________________________________________________________________
_________________________________________________________________

- Хто найчастіше перемагає у грі?
-____________________________________________________________________
___________________________________________________________________


































_____________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 7
ВАРІАНТ 1

1. Прочитай текст. Склади й допиши опис четвертої доньки.

ЧОТИРИ ДОНЬКИ
Старий сивий Рік мав чотири доньки. Найстарша - рум'яна, очі сині, а коси біляві, майже білі. Кожушок, шапочка й чобітки - усе біле.
Друга донька зовсім іншою була. Коси чорні, аж із полиском зеленим, очі зеленкуваті, на голівці біло-рожевий віночок, а сукні - як не зелена, то салатова синіми, білими та жовтими квітами розшиті.
А третя сонечко дуже любила. Весела, засмагла, у квітчастому сарафані, та ще й боса. На голові волошковий віночок. І очі волошкові. (Алла Свашенко) (83 слова)
Четверта ж __________________________________________________________    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Словник
Полиск - luci


2. Познач рядок, у якому всі прикметники поєднано з іменником правильно (за змістом).
А гарний, чудовий, красивий настрій
Б гарний, чудовий, красивий ліс
В гарний, чудовий, красивий дощ


3. Познач рядок, у словах якого немає орфографічних помилок.
А рідною мовою, смачною грушею, синьою річкою
Б рідною мовою, смачною грушою, синею річкою
В рідной мовой, смачною грушею, синьою річкою




4. Добери з довідки і впиши антоніми до виділених слів.
Два брати жили на світі.
Був один з них працьовитий,
Другий був _____________________ дуже.Слухай казку про них, друже.
Той хоробрий і правдивий,
Той_________________і ________________________.
Той розумний, той ____________________ .     
Той великий, той ________________.                                                                          
                                                          За Аллою Свашенко
Довідка: малий, ледачий, лякливий, брехливий, дурний.


5. Познач рядок із правильним перекладом українською мовою слів: cel mai mare, cel mai succes,  cel mai îndrăzneț                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
А самий великий, самий вдалий, самий сміливий
Б найвеликіший, найвдалий, найсміливий
В найбільший, найвдаліший, найсміливіший

6. З одним із правильно перекладених слів склади й запиши речення. Познач у ньому головні і другорядні члени.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Спиши речення, утворюючи від іменника, що в дужках, прикметник.
1. В (Україна) віночок вплетені (колір) стрічки. 2. Діти милувалися (Київ) вулицями. 3. (Весна) день рік годує.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

















КОНТРОЛЬНА РОБОТА 7
ВАРІАНТ 2


1. Прочитай текст. Склади й допиши опис третього брата

ТРИ БРАТИ
У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень і Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, Відлигу себе в гості запрошує. А то раптом насупиться, холодним і колючим. Із Завірюхою заприятелює.
Середній брат Квітень добрий, лагідний. Людям квіти дарує: синьоокі проліски, золоті кульбаби, рожеві медунки. Дружить Квітень із Сонечком, легеньким Вітерцем, теплим Дощиком, з веселими пташками, бджілками і метеликами. (Алла Свашенко) (69 слів)
Третій брат - Травень   ________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Словник
Відлига – dezgheţ


2. Познач рядок, де всі прикметники поєднано з іменниками правильно (за змістом).
А яскравий, світлий, сонячний сніг
Б яскравий, світлий, сонячний день
В яскравий, світлий, сонячний місяць



3. Познач рядок, у словах якого немає орфографічних помилок
А білою мишею, кольоровою стрічкою, новою задачею
Б білою мишею, кольоровою стрічкою, новою задачою
В білою мишою, кольоровою стрічкой, новою задачею





4. Добери з довідки і впиши антоніми до виділених слів.
З братом я живу у парі,
Та не в злагоді - у сварі.
Робимо все залюбки,
Тільки завжди навпаки.
Я збираюся лягати,
Брат лише почав  _____________________ .  
Я почну відпочивати,
Він рушає   _________________________ .
Я стою, а брат     _________________________ .
Розмовляю, він    _________________________ .
Як він може веселитись,
Коли мушу я _______________________        ?
За Аллою Свашенко

Довідка: вставати, працювати, біжить, мовчить, журитись.

5. Познач рядок із правильним перекладом українською мовою слів: cel mai deştept, cel mai puternic, cel mai vesel.
А самий розумний, самий сильний, самий веселий
Б самий умний, самий сильний, найвеселий
В найрозумніший, найсильніший, найвеселіший


6. З одним із правильно перекладених слів склади й запиши речення. Познач у ньому головні і другорядні члени.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


7. Спиши речення, утворюючи від іменника, що в дужках, прикметник.
1. На (вечір) небі з'явилася перша зірка. 2. Я милувався (блиск) сніжинкою. 3. Туристи зупинилися на відпочинок під (велетень) дубом.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________









______________________________________________                 
 КОНТРОЛЬНА РОБОТА 8
ВАРІАНТ 1


1. Прочитай прислів'я. Добери антоніми до виділених слів  і впиши на місці пропусків.
Грудень рік кінчає, а зиму ______________.  Знай більше, а говори __________.
Маленька праця краща за _______________ безділля. Порожня діжка гучить, а ___________________ мовчить. Удар забувається, а слово ________________  .

2. Познач рядок, у словах якого немає орфографічних помилок.
А бескорисний, россмішити, бездумний
Б безкорисний, розсмішити, бездумний
В бескорисний, россмішити, бездумний


3. Познач рядок із правильним перекладом українською мовою прикметників: caucazi (munţi), kievene (străzi), de paie (pălărie)
А кавказьські (гори), київські (вулиці), солом'яний (капелюшок)
Б кавкаські (гори), києвські (вулиці), солом'янний (капелюшок)
В кавказькі (гори), київські (вулиці), солом'яний (капелюшок)

4. Спиши речення, ставлячи словосполучення, що в дужках, в орудному відмінку.
Сніг укрив (біла ковдра) землю. Над (рідний край) лине пісня. Василько відзначався (ледача вдача).
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Склади й запиши словосполучення, ставлячи займенник, що в дужках, у правильній формі.
Підійшов до (вона), похвалили (я), побачили (він), дивиться на (він).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________




6. Обери речення, у якому однорідні члени виражено іменниками.
А   Ой, літо, почекай, не відлітай!
Б На вишитих рушниках стояли вази з яблуками, грушами, сливами, виноградом.
В Навесні ми милувалися білими, рясними, запашними, розкішними квітами калини.


7. Прочитай зачин і кінцівку тексту. Склади й запиши основну частину.

ДОБРІ ДРУЗІ
Напередодні новорічного свята я зламала руку. На шкільне свято я, звичайно, піти не могла. Але якою ж була моя радість, коли ввечері того дня до мене завітали майже всі мої однокласники.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чудово, що в мене є добрі друзі. З ними не так сумно було хворіти.























_____________________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 8
ВАРІАНТ 2

1. Прочитай прислів'я. Добери антоніми до виділених слів і впиши на місці пропусків.
Хочеш собі добра, не роби нікому ________________. Хто  мало говорить, той ____________ думає.  Що сьогодні втече, того _______________не вловиш.    Умій говорити, умій і _________________ .           Ситий ________ не розуміє, а багатий  ____________ .   

2. Познач рядок, у словах якого немає орфографічних помилок.
А безстрашний, роскиданий, бездумний
Б бесстрашний, розкиданий, бездумний
В безстрашний, розкиданий, бездумний

3. Познач рядок із правильним перекладом українською мовою прикметників: de lemn (gard), de toamnă (aer), târzie (iarnă)
А деревянний (паркан), осінє (повітря), пізня (зима)
Б дерев'янний (паркан), осін'є (повітря), пізня (зима)
В дерев'яний (паркан), осіннє (повітря), пізня (зима)

4. Спиши речення, ставлячи словосполучення, що в дужках, в орудному відмінку.
(Рання роса) вмиваються квіти. За (чужа дача) було поле. (Пряма лінія) підкреслюємо підмет.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Склади й запиши словосполучення, ставлячи займенник, що в дужках, у правильній формі.
Дякував (вона), бачив (вони), пішов з (він), був з (вони).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




6. Обери речення, у якому однорідні члени виражено іменниками.
А Батьківщини рідної сади нахилилися, припали цвітом до води.
Б Виграють на веселці жовта, зелена, синя, червона стьожки.
В Синьоокий вересень усіх пригощає соком, плодами.


7. Прочитай зачин і кінцівку тексту. Склади й запиши основну частину.

ЛЯЛЬКОВИЙ ТЕАТР
- Влаштуймо ляльковий театр, - запропонувала Ліда.
- Таж у нас немає ні ляльок, ні ширми, - розгубився Миколка.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Глядачі довго аплодували і дякували акторам за цікаву виставу.



























____________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 9
ВАРІАНТ 1
1. Випиши вислови, у яких дієслова вжито в переносному значенні.
Кінь біжить, дідусь спить, годинник іде, сонце спить, хлопчик іде, час біжить.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визнач рядок, у якому є тільки дієслова 1-ї дієвідміни.
А читати, ходити, мовчати
Б червоніти, розквітати, писати
В співати, дивитися, говорити


3. Спиши речення, добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.
Учень (запізнився, прийшов пізно, затримався) на урок. Маринка (дивилася, доглядала, пильнувала) квіти.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Прочитай вірш. Яке значення мають виділені слова?
Ми брати, брати-близнята,
Тож навчись нас розрізняти:
Бал - оцінка у змаганні,
Бал - то вечір танцювальний.
                                      Алла Свашенко
А протилежне       
Б те саме          
В зовсім різне


5. Визнач рядок, у якому дієслова у формі 1-ї особи однини теперішнього часу записано правильно.
А стережу, їжджу, печу, носю
Б стережу, їжджу, пеку, ношу
В стережу, їжджу, печу, ношу




6. Переклади текст українською мовою і запиши його.
Focul – prietenul de demult al omului. El îţi dă caldură şi lumină. El topeşte metalul şi impune să lucreze marele mecanizme. Dar focul poate fi şi duşman, dacă cu dânsul te porţi neatent.
Focul nu e jucărie. Nu te juca cu focul!
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Склади текст-розповідь на тему «Робота в шкільному саду» (6-7 речень), використовуючи подані слова і словосполучення.
Саджати, дружно, радісно, саджанці, стовбури дерев, сухе гілля, зашуміти, милувати око.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________КОНТРОЛЬНА РОБОТА 9
ВАРІАНТ 2

1. Випиши вислови, у яких дієслова вжито в переносному значенні.
Прийшла сестричка, співає хор, танцюють балерини, танцюють сніжинки, прийшла весна, співає вітер.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2. Визнач рядок, у якому є тільки дієслова 2-ї дієвідміни.
А працювати, підлиняти, мчати
Б синіти, засмагати, любити
В спати, робити, ловити


3. Спиши речення, добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.
Верби (сумують, журяться, нудьгують) над водою. Машина швидко (повзла, їхала, мчала) по шосе.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Прочитай вірш. Яке значення мають виділені слова?
П'ять синочків у синиці.
Хочуть всі літать сини ці.
- Підростіть, - їм каже мати,
- Треба дужчі крила мати.
Сергій Павленко
А протилежне               
Б те саме           
В зовсім різне

5. Визнач рядок, у якому дієслова у формі 1-ї особи однини теперішнього часу записано правильно.
А   бережу, сиджу, просю, плачу
Б    бережу, сидю, прошу, плачу
В    бережу, сиджу, прошу, плачу




6. Переклади текст українською мовою і запиши його.
Când întri în clasă, te saluţi de întăi cu învăţătorul, apoi cu tovarăşii. Dacă în clasă întră un matur, trebuie să te ridici, să-l saluţi. Să te aşezi numai cu voinţa învăţătorului. Şezi drept. Nu ţine mâinele în buzunar.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Склади текст-розповідь на тему «Бережіть ліс» (6-7 речень), використовуючи подані слова і словосполучення.
Сміття, сухе гілля, розпалювати вогнище, дбайливі господарі, зривати квіти.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________












_________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 10
ВАРІАНТ 1


1. Спиши слова, вставляючи пропущені букви.
По..хали, ..дність, буд..нок, ц..гла, ..удзик, джм..ль.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визнач рядок, усі слова якого - спільнокореневі.
А гуска, гусінь, гусячий
Б гуска, гусак, гусеня
В гуска, гускою, гусці


3. Визнач рядок, у якому всі слова записано правильно.
А спитати, росповісти, бесхмарний
Б спитати, розповісти, безхмарний
В зпитати, разповісти, безхмарний

4. Познач рядок, у якому всі словосполучення побудовано правильно (за змістом).

А яскраво-рожеві щічки, рум'яні троянди
Б недостиглий дуб, зелений овоч
В цікава книжка, допитлива дівчинка


5. З поданих слів склади й запиши речення. Підкресли в головні члени.
Проліски, лісовій, з'явилися, перші, галявині, на.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________








6. Переклади текст українською мовою й запиши його.

Alfabetul pietonului
Dacă mergeţi pe stradă cu un prieten, nu vorbiţi şi nu râdeţi tare. Nu te înbulzi (înpinge) şi nu încurcaţi transportului. Nu e estetic să mergi pe străzi şi să mănânci. Dacă întâlneşti cunoscuţi, salută-te.
Словник
Înpinge (înbulzi) – штовхати
Nu e estetic – непристойно
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Закінчи діалог.
- Добрий день, Юліє Петрівно!
- Добрий день!
- Можна здати книжку і взяти нову?
- Заходь, будь ласка.
- Я повертаю книжку вчасно.
- Добре. Про що ще ти хочеш прочитати?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________












______________________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 10
ВАРІАНТ 2



1. Спиши слова, вставляючи пропущені букви
...жак, ..нот, пом..лка, кр..йда, ..едзь, м..сто.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визнач рядок, усі слова якого - спільнокореневі.
А каштан, каштана, каштану
Б каштан, каштановий, каштанчик
В каштан, кашалот, кашне

3. Визнач рядок, у якому всі слова записано правильно
А спекти, роспушити, бесхмарний
Б зпекти, розпушити, бесхмарний
В спекти, розпушити, безхмарний

4. Познач рядок, у якому всі словосполучення побудовано правильно (за змістом).
А ретельний одяг, охайний догляд
Б волошкове море, синє поле
В безшумний мотор, тихий голос


5. З поданих слів склади й запиши речення. Підкресли в головні члени.
Краплі, блищать, вранці, роси, сонці, на.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________


6. Переклади текст українською мовою й запиши його.

Alfabetul pietonului
Nu neglija regulile de traversare a străzii. Nu alerga când traversezi strada. Tu poţi să nu observi automobilul. Dar şoferul poate să nu dovedească să frâneze. Nu atrage atenţia şoferului. Nu trece strada la culoarea roşie a semaforului.
Словник
Negleja – нехтувати
Nu atrage atenţia – відволікати увагу.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


7. Закінчи діалог.
- Андрійку, доброго ранку!
- Доброго ранку!
- Я бачив, що після уроків ти кудись поспішав.
- Так, я відвідую спортивну секцію.
- А яку саме?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

















_____________________________________________

КОНТРОЛЬНА РОБОТА 11
ВАРІАНТ 1
Прочитати текст.
НАВЕСНІ
Скресла крига. Шумить Дніпро, сивіє й чорніє, плескає в береги. Розвивається верба. Зеленіють очерети.
Зацвіли вишні. Прокувала сива зозуля. Гарно в садочку! Послався зелений барвінок, голубо зацвів. І вився горобиний горошок. Конвалія випустила широке листя. Розкинувся по землі синій ряст. Розрослася зелена травичка. А на самому березі верба аж геть попустила віти на воду. (54 слова)
За Марком Вовчком
Виконай завдання.

1. Який текст ти прочитав (прочитала)?
А розповідь
Б опис
В міркування

2. Склади і запиши речення із словом вдягатися, вжитим у переносному значенні.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Прочитай вірш. Якими частинами мови є вжиті у вірші спільнокореневі слова?
Квітень - славний квітникар.
Сонячно і рясно
Уквітчав нам календар
Першим цвітом-рястом.                     Тамара Коломієць


А іменник і прикметник
Б іменник і дієслово
В прикметник і дієслово

4. Визнач речення, у якому всі іменники записано правильно.
А Хлопчік захопився новою повістью.
Б Ми пишаємося мужністю героїв космосу.
В Гостей зустрічали хлібом і сіл'ю.
5. Переклади текст українською мовою й запиши.

Vântişorul de dimineaţă
A fost o noapte de vară. Toţi dormeau. Şi vântişorul a adormit. Dar iată a strălucit primul luci a soarelui. S-a trezit vântişorul, a alergat pe malul lacului. A trezit stuful. Iar pe tulpina lui stătea un flutur. S-a trezit el şi a zburat pe o floare de trandafir.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

      6. Заміни питальні речення на розповідні й запиши текст.
Уже пригріло сонечко? Ви чуєте, як заспівала на весь голос красуня весна? Чи чекала земля цієї миті? То дзвенить, дзюркотить поміж перешкодами тала вода? Рветься молоде життя на волю, пробиває собі дорогу?
_________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. За поданими словами і словосполученнями склади й запиши текст-розповідь на тему «Весняний струмок».
Весняне сонечко, усміхається, біжить жвавий струмочок, прозора водичка, перестрибує, з камінця на камінець, весела пісенька, наповнює, велика річка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




КОНТРОЛЬНА РОБОТА 11
ВАРІАНТ 2
Прочитай текст.
ПОРА ПЕРВОЦВІТІВ
Найсвітліше в листяному лісі буває ранньої весни. Під сонячним промінням швидко тане сніг навколо дерев. На очах з'їдає останні кучугури снігу теплий вітерець. Дзюрчать струмочки.
Розкрилися проліски, схожі на небесну блакить. Поодинці визирнули підсніжники. Між зеленими листочками загорілися жовтенькі зірочки гусячої цибульки. Коли цвітуть первоцвіти, лунають пісні перших пернатих посланців весни. (53 слова)
Із книжки «Дванадцять місяців»
Словник
Кучугури – nămeţi
Визирнули — au apărut

Виконай завдання.

1. Який текст ти прочитав (прочитала)?
А розповідь
Б опис
В міркування

2. Склади й запиши речення із словом визирнути, вжитим у переносному значенні.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Прочитай вірш. Якими частинами мови є вжиті у вірші спільнокореневі слова?
Будинок білий біля річки
З балконами на кожен бік
Будують братик і сестричка,
Бо в них і тато будівник.
Наталя Забіла
А   іменник і прикметник
Б    іменник і дієслово
В   прикметник і дієслово



4. Визнач речення, у якому всі іменники записано правильно
А Учьні були задоволені подорожью до столиці.
Б Украіна пишається своєю талановитою молодю
В З великою радістю ми зустрічали гостей.

5. Переклади текст українською мовою й запиши.
Primăvara
A sosit primăvara. Soarele se ridică tot mai sus, încălzeşte mai puternic. Pamântul s-a elebirat de omăt. Curg pe râpe izvoraşele.
Tu vrei să te îmbrăci uşurel, dar nu te seli să faci aceasta. Aerul este rece. Poţi să te îmbolnăveşti.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Заміни питальні речення на розповідні й запиши текст.
Чи вже пробудилося і ожило поле? Стрепенувся від зимового сну ліс? Чи скрізь земля одягається в трави і квіти? Яка краса! Чи можна бути байдужим до краси перших весняних квітів?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    7. За поданими словосполученнями склади й запиши текст-розповідь на тему «Приліт ластівок».
Квітневе небо, веселе сонечко, зграї ластівок, морозам не повернутися, весняні клопоти, зліпити собі гніздечко, залишитися на все літо.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Немає коментарів:

Дописати коментар